48 השעות האחרונות היו מהקשות ביותר מאז תחילת הלחימה, כאשר פורסם על נפילתם של 12 לוחמי צה"ל במקומות שונים ברצועה, שמונה מהם נהרגו באסון הנמר"ה ברפיח. תא"ל (מיל') אפי איתם, לשעבר מפקד עוצבת הגליל ושר בממשלות ישראל, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס להתנהלות המערכת הצבאית במהלך המלחמה.

"הצבא קיבל יעד למוטט את חמאס, ודאי כארגון צבאי", טען. "20 שנה הזנחנו, סיפרנו סיפורים. כל מי שאוחז נשק צריך למות. כל הנשק צריך להיאסף. כמעט כל שטח הרצועה בידינו, אנחנו נעים בו יחסית בחופשיות", אמר איתם. 

בהמשך הבהיר: "תקופת המלחמה תימשך כשלוש שנים, אחת מאחורינו, שנה נוספת למלחמה בלבנון, ושנה נוספת לעצב את כל מה שקשור לאיראן". 

על הלחימה בעזה אמר איתם: "אנחנו עמוק בתוך העשייה הצבאית, וזה ייקח את היום שאחרי ואת היום שאחרי שאחרי. אין מה להתעסק עם היום שאחרי  כל עוד העשייה בהתהוותה. הצבא קיבל יעד למוטט את החמאס כארגון צבאי. אנחנו בתוך הדבר הזה. עשרים שנה נרדמנו בשמירה, ועכשיו מה שהיה יכול להיות דשא לכיסוח הוא יער".

"למוטט את חמאס זה היכולת להניע את צה"ל ברכבים רכים לכל מקום ברצועת עזה. רכבים כמו פיאט פונטו בתוך עזה. ההישגים הם פשוטים, מדידים ובני השגה:  כל מי שאוחז נשק, אר פי ג'י מטען או קלצניקוב צריך למות, כל הנשק צריך להיאסף. במילה המכובסת זה נקרא פירוז הרצועה. זה מתרחש כל יום עוד. זה בלתי נמנע. כמעט כל שטח הרצועה בידינו, את המשימה ברפיח ובמחנות המרכז צריך להשלים. בכל יתר המקומות היינו, נוכחנו, ואפשר יהיה להגיע בכל פעם שצריך".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק