מסמך שחובר באוגדת עזה והופץ פחות משלושה שבועות לפני השבעה באוקטובר פירט לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה, כך פורסם הערב (שני) בחדשות הערב בכאן 11.

על פי הדיווח, הצעד הראשון בתרגיל הוא פתיחת פרצות במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ומדמה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, וכל פלוגה קיבלה מוצב אחר. יעדי הפשיטה הצבאיים שתורגלו גם הם תוארו במסמך: מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים והחיילות. על פי המסמך, לפלוגות הנוח'בה ניתנה הוראה שהובלטה: יש לבדוק את המקום בעת העזיבה ולא להשאיר מסמכים. 

דיכטר כמו שעוד לא שמעתם אותו: "7 באוקטובר היה כישלון קטסטרופלי"
שמונה חודשים אחרי הטבח: גופה אותרה בצומת שער הנגב

בנוסף, המודיעין של פיקוד הדרום ואוגדת עזה לא רק היה מודע לתוכנית החטיפה של חמאס, אלא גם פירט את תנאי החזקתם של החטופים, כולל הוראות לחטופים על התנהלות במקרי קיצון, כיצד להחזיק אותם ובאילו תנאים ניתן להוציאם להורג. מספר בני הערובה הצפוי, כך נכתב, הוא בין 200 ל-250 בני אדם. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מתחקר את אירועי השבעה באוקטובר ומה שקדם להם. מטרת התחקירים הינה למידה והפקת לקחים להמשך הלחימה. התחקירים מתבצעים בימים אלו ולכשיסוכמו יוצגו הממצאים בשקיפות לציבור".