שני חברים מרכזיים במפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אחד בקונגרס ואחד בסנאט, חתמו על עסקת נשק גדולה לישראל, הכוללת בין היתר 50 מטוסי קרב מסוג F-15, בשווי של יותר מ-18 מיליארד דולר. זה קרה בעקבות לחץ עז מצד ממשל ביידן ותומכים פרו-ישראלים לאפשר לעסקה להתקדם, כך על פי שלושה פקידים אמריקאים, ששוחחו עם הוושינגטון פוסט, כפי שמדווח העיתון הבוקר (שלישי).

נתניהו וביידן החליטו "לשבור את החוקים"; להיזהר מחבלה ביחסי שתי המדינות

בחודש אפריל, גרגורי מיקס, הדמוקרט הבכיר בוועדה לענייני חוץ של הקונגרס, נשבע בפומבי לעצור את חבילת הנשק, אלא אם כן יקבל הבטחות מהממשל לגבי אופן השימוש במטוסי הקרב וכלים אחרים בעזה. מלבד מטוסי ה-F-15, שלא היו אמורים להגיע לישראל בשנים הקרובות, הממשל חתם על על טילי אוויר-אוויר.

לאחר חודשים של עיכוב עסקת הנשק, מיקס והסנאטור בן קרדין, הדמוקרט הבכיר בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, חתמו על העסקה לפני מספר שבועות, כך על פי גורמים רשמיים בארה"ב. השניים הם בין ארבעת המחוקקים שיכולים להטיל וטו על עסקת מכירת נשק למדינה זרה. במקרה של חבילת ה-F-15 והתחמושת, שני הרפובליקנים המובילים בוועדות - הסנאטור ג'יימס א. ריש מאיידהו והנציג מייקל מקאול מטקסס - חתמו על העסקה לפני חודשים.

מחלקת המדינה יכולה כעת להמשיך ולהודיע ​​לקונגרס על המכירה שאושרה - השלב הבא להשלמת העסקה. אם תאושר בסופו של דבר, העסקה תהיה אחת ממכירות הנשק הגדולות לישראל מאז תחילת המלחמה.

מיקס אמר ל"וושינגטון פוסט" כי הוא היה ב"קשר הדוק" עם הבית הלבן בנוגע לחבילה ו"הפציר שוב ושוב בממשל להמשיך לדחוף את ישראל לבצע שיפורים משמעותיים וקונקרטיים בכל החזיתות בכל הנוגע למאמצים הומניטריים והגבלת נפגעים אזרחיים". הוא הדגיש כי מטוסי ה-F-15 יסופקו "עוד שנים מהיום" ואמר כי הוא נותר תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים מצד איראן וחיזבאללה. דובר מטעם קרדין אמר שהמכירה עברה את "תהליכי הבדיקה הרגילים".

"כל נושא או דאגה שהיו ליו"ר קרדין טופלו באמצעות ההתייעצויות השוטפות שלנו עם הממשל ולכן זה הוא הרגיש לנכון לאפשר לעסקה הזו להתקדם", אמר אריק האריס, מנהל התקשורת של ועדת יחסי החוץ של הסנאט.