לאחר 40 ימי לחימה צה״ל השתלט על מעוז החמאס ברפיח והשמיד שניים מתוך ארבעת גדודי החמאס שעומדים לפני קריסה. צה״ל השתלט על 25 מנהרות המגיעות מרפיח לגבול המצרי ועוד על 200 פירי מנהרות שאותרו. במהלך הפעילות היו יותר מ-550 מחבלים ברפיח והערכות כי המספר גדול הרבה יותר.

חבר הכנסת עמית הלוי שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והגיב לדברים. "הממשלה קבעה יעדי מדיניות. בא הרמטכ"ל, בא ראש השב"כ ובאו גופי המקצוע שאמונים על הביטחון, וזה מה שהם היו צריכים לעשות: תכנית לממש את היעד הזה. אני שומע את דובר צהל מסביר שפירקנו את גדודי רפיח. אלה מילים ריקות, זה לא נכון".

"כשהרמטכ"ל אומר שהוא פירק 18 גדודי חמאס, הוא לא אומר את האמת. הרצי הלוי עם ראש אגף מבצעים צריך לשאול את עצמו למה לא מצליחים, ולשנות את התכנית המבצעית. אלה אנשי המקצוע, זה מה שהם צריכים לעשות, בשביל זה משלמים להם כסף. ראש הממשלה צריך לדפוק על השולחן ולדרוש מכל גופי הביטחון להביא תכנית אחרת, כי התכנית הזאת לא עובדת. תעזבו 'ביבי לא ביבי', זאת סוגייה אמיתית", הוסיף.

על הדרג המדיני להתעשת: עזה עכשיו היא נטל על צה״ל ומדינת ישראל | אבי אשכנזי 

בהמשך, התייחס לסערה סביב "חוק הרבנים" ואמר כי "גם אני נגד החוק במתכונתו הנוכחית, רב קהילה צריך להיבחר על ידי הקהילה. כך היה תמיד מדורי דורות. החוק הזה לגבי רבני ערים ומועצות אזוריות נוטל את המשקל של הרגולטור יותר מאשר לקהילה והדבר לא נכון בעיניי. אני חושב שזה יהיה חמור מאוד אם יהיו שרים יעשו את המנהג המגונה ויצאו מהממשלה בזמן מלחמה. אני מאמין שדרעי לא יעשה את זה. קראתי בעיון רב את מכתבו של בני גנץ, ולא היה שם שום סעיף מהותי שגרם לו לעזוב בזמן מלחמה. זה לא צריך לקרות, אריה דרעי מכיר היטב את מפת האיומים".