גורם צבאי ישראלי בכיר אמר לעיתון אל-חאדאת' הסעודי היום (שלישי) כי ישראל הצליחה לחסל את איום הפלישה של חיזבאללה לשטח הגליל. הבכיר צוטט באל חאדאת': "הצלחנו לחסל את איום הפלישה של חיזבאללה לשטחים נרחבים בגליל. היכולות הצבאיות של חיזבאללה בגבול צנועות ואינן זהות לאלו שלפני השבעה באוקטובר. חיזבאללה נאלץ להסיג את כוחותיו שמונה ק"מ לשטח לבנון".

ביקורת בליכוד על צה"ל: "פירוק גדודי רפיח? מילים ריקות; הרמטכ"ל לא אומר אמת"
בצה"ל חושפים לראשונה: הצלחנו לנטרל את האיום הכי גדול של חיזבאללה

בתגובה לדיווח זה, טל בארי, ראש מחלקת המחקר במכון "עלמא" אמר כי "חיזבאללה לא הסיג את כוחותיו - לראייה העדות שמכון המחקר פרסם בו פעילי חיזבאללה פועלים בצמוד לגדר. כזכור, בשבוע שעבר פורסמה ב-"מעריב" עדות שאותרה על ידי מכון המחקר "עלמא", בה ניתן לראות כי פעילי חזבאללה נוכחים פיזית - וממשיכים לפעול בסמוך מאוד לגבול עם ישראל: "ביום שישי, ה-31 בחודש מאי האחרון, בשעה 17:30, תקף צה"ל במרחב הכפר יארון, כקילומטר מהגבול עם ישראל. לאחר כשעה, עדכן צה"ל על פעיל חזבאללה שזוהה וחוסל באותו הכפר. מעדות שאותרה על ידי מכון המחקר, ניתן ללמוד כי הפעיל שחוסל - יצא למשימת תצפית ומודיעין במרחב הכפר יארון - כקילומטר בלבד מגבול ישראל. העדות מוכיחה את פעילות אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול", הוא טוען. 

עם זאת, בארי אומר כי "התוכנית המקורית של חיזבאללה לפלוש לגליל עם אלפי מחבלים כרגע לא אפשרית לביצוע. ישנם כפרים שלמים צמודי גדר בדרום לבנון - שצה"ל מרכז בהם מאמץ ופועל בהם על מנת להחריב את תשתיות הטרור". מנגד, בארי אומר כי "אף אחד לא יכול להבטיח שחיזבאללה לא מסוגל לקיים פעולות ממוקדות שכוללות פלישה לשטח ישראל עם עשרות פעילי חיזבאללה, אולי אפילו מאות בודדות, לתאי שטח ממוקדים בצפון. יש לזכור כי כוח רדואן לא חייב להתארגן לפלישה על גדר הגבול - אלא יכול לעשות זאת מעומק לבנון ובפעולה מהירה להגיע לגדר ולהיכנס פנימה לשטח הארץ. לקבוע שדבר כזה לא יכול לקרות - זו טעות וזו קונספציה שגויה", מעריך.

עוד מתייחס בארי לירי הנ"ט מדרום לבנון לעבר ישראל, וקובע כי אם אכן חיזבאללה היה נסוג 8 ק"מ מהגבול כפי שנטען בעיתון אל חאדאת׳ - הוא לא היה מסוגל לירות טילי נ"ט לעבר יישובים ישראלים שאינם סמוכי גדר: "יש לזכור שטווח ירי טילי הנ"ט המתקדמים בידי חיזבאללה (אלמאס למשל) מוגבל כנראה עד 10-12 ק"מ. על פניו, היה מאוד קשה לבצע ירי שכזה למטרות שאינן סמוכות גבול כמו להר מירון - עם טילי נ"ט מתקדמים ומדויקים - בהנחה שחיזבאללה נסוג 8 ק"מ מהגבול". 

בתגובה לציטוט הגורם הצבאי הישראלי ב-"אל חאדאת" נמסר ממטה "נלחמים על הצפון", התארגנות שכוללת אלפים מתושבי גבול הצפון המפונים והלא מפונים כי "הגיע הזמן להפחית דיבורים - ולהגביר מעשים. לצערנו, למדנו מהדרום בדרך הקשה - את המשמעות של מילים גדולות כמו הרתעה. מצער לשמוע שישנם עוד בכירים שחושבים שאפשר להרתיע את חיזבאללה לאחר שמונה חודשים שהוא עושה ככל העולה על רוחו - ומכתיב את קצב המלחמה בדיבורים. הגיע הזמן להפוך למעשים - אנו לא נחזור הביתה עם הסכם כניעה שיזמין את הטבח הבא", הם מבהירים.

מורן דדוש, מארגון "לובי 1701", תושב מושב גורן מחה על הדיווח ואמר ל-"מעריב" כי "בתור תושב, שעקור עם משפחתו 8 חודשים, אני מצפה  מאותו "גורם בכיר" שיבוא ויגיד את מה שאמר לתושבי הצפון פנים מול פנים - ולא לרשת זרה מערב הסעודית. מציע לצבא להתעסק בתפקידו ולהביא ביטחון אמיתי ושינוי המציאות בצפון. טבח אחד כבר יש ברזומה - לא מוכנים להיות הבאים בתור".