"הרעיון של אזור חיץ הוא אשליה שיש למנהיגי האויב": מקור פרלמנטרי בחיזבאללה אישר היום (שלישי) לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי זו לא תיסוג מעבר לנהר הליטני - שזו הדרישה הישראלית להגיע להסכמה לסיום המלחמה. הוא הוסיף כי "עצירת המלחמה בעזה לבדה תשפיע על החזית עם לבנון, וכל סיורי הנציגים מחוץ למסגרת זו חסרי תועלת", בהתייחסו לסיור שערך היום במדינה השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין.

דבריו מגיעים לאחר שגורם צבאי ישראלי בכיר אמר לעיתון אל-חאדאת' הסעודי הבוקר כי ישראל הצליחה לחסל את איום הפלישה של חיזבאללה לשטח הגליל, ושחיזבאללה נסוגו שמונה קילומטרים מהגבול: "הצלחנו לחסל את איום הפלישה של חיזבאללה לשטחים נרחבים בגליל. היכולות הצבאיות של חיזבאללה בגבול צנועות ואינן זהות לאלו שלפני השבעה באוקטובר. חיזבאללה נאלץ להסיג את כוחותיו שמונה ק"מ לשטח לבנון". נזכיר, כי הליטני נמצא כ-20 ק"מ מהגבול עם ישראל.

מבקר המדינה לבג"ץ: "ראש הממשלה מונע ביקורת על הדרג המדיני"
רב הנסתר על הגלוי: האם המרד בליכוד הוא תחילת סופה של הממשלה?

שריפה במטולה, שריפות בצפון (צילום :ללא)

בתחילת החודש, בת הדודה של החטופה שירי ביבס, יפעת זיילר, פנתה בסיום הריאיון שלה במהדורה המוקדמת בערוץ 12 לתושבי הצפון, לאחר הפגיעה הישירה בחורפיש, ואמרה: "אני רוצה לפנות לתושבי הצפון היקרים. בעתיד הלא רחוק תשמעו גורם מדיני אומר לכם שחיזבאללה או נסראללה מורתע. ביום הזה אני מבקשת מכם תנוסו על נפשותיכם כי אם תחטפו ייקח המון זמן אם בכלל עד שיחזירו אתכם". את דבריה אמרה בדמעות.

כמו כן, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לענייני אנרגיה והשקעות, עמוס הוכשטיין, מקיים דיונים בלבנון ביום לאחר שהגיע לביירות מישראל במסגרת סיור בלתי צפוי במטרה למנוע פרוץ מלחמה מקיפה. לקראת הביקור אמר אתמול חבר הפרלמנט של חיזבאללה, חסן פדלאללה, כי "הרעיון של אזור חיץ הוא אשליה שיש למנהיגי האויב, ואינו נושא לדיון. הוא גם חזר על כך שחזית לבנון לא תעשה זאת".