ארגון הטרור חיזבאללה פרסם מוקדם יותר תיעוד ארוך מכטב"ם איסוף שלו משמי הצפון ובו ניתן לראות את כל מפרץ חיפה, כולל נקודות אסטרטגיות. פרופ׳ אמציה ברעם שוחח היום (שלישי) עם "מעריב", והתייחס לתיעוד החריג. 

"מדובר בניסיון של חיזבאללה לעורר דאגה בישראל. בארגון הטרור רוצים להבהיר לנו שהם יודעים היכן המטרות האסטרטגיות של ישראל, ולערער את האמינות של צה״ל - על ידי כך שהם מוכיחים בתיעוד שחודרים כטב״מים שברשותם למרחב האווירי של ישראל", הוא ציין.

הקרב על חוק הרבנים: ההדחה הדרמטית של גוטליב והמתקפה - "פיון של נתניהו"
מאחורי גבו: האם זה התרגיל שמארגנים החרדים לנתניהו?

עוד הוסיף כי "בסרטון, הם ממחישים שהם מכירים לכאורה כל נקודה חשובה בצפון. המסר הגדול הוא שהם מנסים להזהיר אותנו מלפתוח במלחמה כוללת - מאחר שהם יודעים היכן המתקנים האסטרטגיים של ישראל ויכולים בקלות להשמיד אותם״. 

סרטון התעמולה של חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

על כך שמערכות ההגנה האווירית של צה״ל לא איתרו את הכטב״ם בזמן, אומר פרופ׳ ברעם כי ״הכטב״מים הם בעיה קשה ביותר - שלא חשבנו עליה קודם. היה אפשר לצפות מראש, עוד בראשית מלחמת רוסיה-אוקראינה את השימוש בכטב״מים והיה אפשר להפיק ממנה לקחים. כאמור, חלק מהמלחמה הזו והאמל״ח של רוסיה - הוא כחלק מהכטב״מים שהאיראנים מכרו לרוסיה. זהו חידוש בשדה הקרב. בדיוק כמו שהזנחנו את השמירה על גבולות הארץ - הזנחנו את בעיית הכטב״מים".

לסיום, הוא אמר: "רק כעת, עם תחילת הקרבות בצפון, כל האורות האדומים נדלקים. חיזבאללה שולח כטב״מים שטסים נמוך מנקודת שילוח קרובה יחסית - וכך אין מספיק זמן לעקוב ולאתר את הכטב״ם. כל מערכת הגילוי האלקטרונית של צה״ל בנויה לזהות מטרות גדולות - שטסות באופן גבוה יותר. ככל שמטרות טסות במהירות גבוהה יותר  - כך יותר קל לצה״ל לזהות אותן. כאשר כטב״ם טס באופן נמוך מאוד ובאיטיות - לעיתים קשה למערכות ההגנה האוויריות לזהות אותו״, מסביר.