סגן שייאן יהושוע בת 21 היא קצינת מבצעים בחטיבת גבעתי. בימים האחרונים כשבני גילה עסוקים בתכנון הטיול הגדול או בלימוד לפסיכומטרי לקראת הרישום לאוניברסיטה, סגן שייאן היא הלוחמת היחידה בחטיבת גבעתי הנמצאת מאחורי הקווים בעומק רפיח ומנהלת מבצעים מורכבים ביותר של החטיבה במרחב. היא יושבת בין כלל הקצינים הבכירים של חדר הפיקוד של מפקד חטיבת גבעתי, אל"מ לירון בטיטו.

"אני נמצאת פה בת יחידה עם אנשים מאוד מיוחדים כך שזה לא הופך את ההמצאות שלי בחפ"ק למשימה מורכבת. הם מסייעים לי ומקבלים אותי בצורה מדהימה", היא משתפת. באשר להימצאות בקו ראשון בעומק שטח הלחימה, היא מספרת כי הדבר מציף אותה בתחושת סיפוק: "אני יודעת שזה מה שנדרש ממני לעשות, ומאוד שמחה שניתנת לי האפשרות להשפיע ולתרום ללחימה".

באזור בו נפלו ארבעת לוחמי גבעתי: תיעוד חדש מפעילות צה"ל ברפיח

שייאן יהושוע ומח"ט גבעתי לירון בטיטו (צילום :אבי אשכנזי)

היא מספרת על התגובות בהן היא נתקלת: "אומרים לי: 'מה את משוגעת? צאי משם, את לא נורמלית, זה מסוכן'. אבל אף אחד לא יכול להבין איזו תחושה יש לי בלב. זו זכות לבצע את השליחות הזו, וזה חזק מהכל".

שייאן גרה בישוב חקלאי במרכז הארץ, בבית שבו כל הילדים לוחמים קרביים. אחיה הגדול קצין בחטיבת השריון 188 ואחותה מפקדת מחלקה בגדוד ברדלס בגבול מצרים. "בבית ההורים דואגים לנו אבל גאים בהחלטה שלנו להיות בחזית הלחימה", היא משתפת.

שיאן יהושוע ולירון בטיטו (צילום: אבי אשכנזי)
שיאן יהושוע ולירון בטיטו (צילום: אבי אשכנזי)