אלוף (מיל') איל בן ראובן, ("מפקדים למען ביטחון ישראל") התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להמשך הלחימה בצפון הארץ ותקף את התנהלות הממשלה.

"לצה"ל יש את כל הכלים לחשיבה אסטרטגית מה באמת צריך אבל הוא תלוי בפוליטיקה זולה ולכן הוא מסמן כיוונים", אמר בן ראובן בפתח דבריו, "מה שרואים שהממשלה פועלת הפוך. אין כיוון מדיני. הצבא אומר לצפון אני חייב את כל הכוח או רוב רובו והממשלה מדברת במושגים של ניצחון מוחלט עד מתי? יקח כמה שיקח והצפון נשאר כפי שהוא בסיטואציה שרק הולכת ונעשית יותר חמורה. צריך לטפל בתושבי הצפון, במיגון שלהם. הממשלה דורשת להקטין את כיתות הכוננות. הצבא אומר אני צריך עוד כוחות".

על הראש של חמאס: מצרים מתכוננת ליום שאחרי המלחמה
נטישת עמדות וניתוק טלפונים: חיזבאללה בפאניקה גדולה

בנימין נתניהו, הרצי הלוי (צילום: ללא)
בנימין נתניהו, הרצי הלוי (צילום: ללא)

"להיכנס למלחמה בצפון מחר בבוקר תהיה מלחמה בגרירה. הצבא חזק אבל יש לו בעיות", הוסיף, "אחרי 9 חודשים יש שחיקה בלגיטימציה חיצונית ולגיטימציה הפנימית. השאלה תלויה בתוצאות. יכול להיות שנידרש לצאת למערכה צבאית גדולה בצפון כדי להביא להישג צבאי ברור כדי להרחיק את חזבאללה. אם נפסיק את המלחמה בדרום ונעביר את המאמץ לצפון אז ניתן להגיע להסדרה בלבנון בהובלה אמריקאית. גם אם נצא למלחמה גדולה ונזיז את חזבאללה 10 ק"מ בלבנון, בסופו של דבר נגיע להסדרה, מול מדינת לבנון".

לסיום אמר כי "צה"ל פועל היום ברצועת עזה ללא שום כיוון מדיני. הרבה מאד כוח בתוך שטח עוין. ברוב המקרים מניסיוני צה"ל הביא את האסטרטגיה לממשלה והיא אישרה אותו. הממשלה מחליטה מה צריך. ראש הממשלה ניצחון מוחלט ואין חיה כזאת. צריך לעצור את המלחמה בדרום וזה מאפשר להעביר מהלך צפון. כשראש ממשלה במושג ניצחון מוחלט שלקוח בתוך מלחמה בין צבאית. זה לא קיים מול טרור. הממשלה בהחלטותיה ועיסוקה בחוק הרבנים, הופכת לאיום הקיומי האמיתי על מדינת ישראל".