מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (רביעי) לזכרם של אנשי הארגון שנהרגו בתקיפות האחרונות של ישראל, בהם הבכיר אבו טאלב. הוא איים כי בתרחיש של מלחמה כוללת, "שום מקום לא יהיה בטוח - כולל מטרות בים התיכון". הוא הוסיף שאם "תיכפה" מלחמה על לבנון, הארגון יילחם "ללא חוקים וגבולות".

בהמשך טען: "יש לנו מידע שישראל מבצעת תמרונים בקפריסין, באזורים ושדות תעופה קפריסאים, והוא מאמין שאם שדות התעופה שלו יהיו בסיכון - הוא ישתמש במתקנים קפריסאים. לכן, ממשלת קפריסין צריכה לדעת שאם היא תשתתף במלחמה מול לבנון - נתמודד מולה כאילו היא חלק מהמלחמה".

במרחק נגיעה, לטובת האינטרסים: ישראל חייבת להעמיק קשרים עם קפריסין
ישראל טענה: חיזבאללה נסוג מהגבול, ארגון הטרור: "לא מעבר לליטאני"

תקיפה בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

נסראללה איים: "חלק בישות האויב אמרו שלחיזבאללה יש מרגלים בחיפה כדי להשיג את מה שהיה בסרטונים, אבל מה יגידו כשההתנגדות תפרסם אחר כך פרקים מהעיר השנייה, השלישית והרביעית?". הוא המשיך וטען: "יש לנו כמות גדולה מאוד של מידע, ומה שפרסמנו אתמול הוא חלק קטן משעות רבות שצולמו בחיפה". עוד הוסיף: "כל הנשק שהיה אמור להגיע ללבנון הגיע, כפי שמעיד מה שראית בחודשים ובשבועות האחרונים".

"ישראל לא רוצה שהחזית הצפונית תהפוך לגורם לחץ על הממשלה", אמר נסראללה, וציין בהקשר לצפון המפונה: "לראשונה, מספר גדול של 'מתנחלים' (כך במקור) נעקרו. לראשונה בתולדות 'הישות הכובשת', נוצרה חגורת ביטחון וזו עדות לעוצמתה של החזית הצפונית", אמר.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

קודם לכן פורסם שהרמטכ״ל הרצי הלוי אמר בסיור בגבול הצפון: "אנחנו מחזיקים יכולות חזקות שהאויב יודע רק מקצת מהן". הרמטכ"ל הוסיף על הסרטון של חיזבאללה אתמול: "זו יכולת שאנחנו מכירים ומכינים ובונים פתרונות להתמודדות מולה ועם יכולות אחרות שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם בזמן הצורך".

הרמטכ"ל הדגיש: "אנחנו כמובן מחזיקים אצלנו יכולות לאין שיעור יותר חזקות, שאני חושב שהאויב יודע רק מקצת מהיכולות שאנחנו מחזיקים, ויפגוש אותם כשצריך בזמן הנכון. ותראו המבחן שלנו הוא לראות שאנחנו היום מגנים, מחר מנצחים, מחרתיים מחזירים את התושבים חזרה למציאות הרבה יותר בטוחה, ואחר כך גם איתם בונים ומשקמים ועושים את האזור היפה הזה ליותר חזק ממה שהוא היה לפני המלחמה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)