הקרע בין הדרג הצבאי לדרג המדיני ממשיך להעמיק, והערב (רביעי) מתח דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ביקורת מרומזת על הקבינט, כאשר אמר בריאיון לחדשות 13 כי "הרעיון של להשמיד את חמאס – זה פשוט זריית חול בעיני הציבור".

הגרי התעקש כי "חמאס זה רעיון, חמאס זה מפלגה. זה נטוע בלבבות של האנשים - מי שחושב שאנחנו יכולים להעלים את חמאס הוא טועה. זה האחים המוסלמים, זה נמצא באזור הרבה מאוד שנים", אמר והוסיף: "מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר, מישהו שיחליף אותו. 

בזמן שנטבחו בקיבוצים: כוחות צה"ל עוכבו לשווא מלהגיע | דיווח
נערכים לעימות כולל: כך תיראה המלחמה מול חיזבאללה

"משהו שיגרום לאוכלוסייה לדעת שמישהו אחר מחלק את האוכל, שמישהו אחר עושה את השירותים הציבוריים. מי זה המישהו הזה? זה הדרג המדיני יחליט. בשביל להגיע למצב שרוצים באמת להחליש את חמאס - זו הדרך".

חיילים בעזה (צילום: דובר צהל)
חיילים בעזה (צילום: דובר צהל)

לבסוף אמר "אם לא נביא משהו אחר לעזה, בסופו של יום נקבל את חמאס. צריך לומר - אי אפשר יהיה להחזיר את כל החטופים במבצעים צבאיים. נצטרך להגיע למצב שמחזירים את החטופים בדרך אחרת. התפקיד של הצבא הוא לייצר את התנאים האפשריים, התפקיד של הדרג המדיני הוא לקבל את ההחלטות האלה".

לשכת ראש הממשלה מסרה לאחר הריאיון של הגרי כי "הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. צה"ל כמובן מחויב לכך".

לאחר מכן בדוברות צה"ל ביקשו להבהיר את דבריו של הגרי, ומסרו כי "צה״ל מחוייב להשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הקבינט, פועל כך לאורך כל המלחמה לילות כימים וכך ימשיך. מפקדי צה״ל ומשרתיו נלחמים בנחישות ובהתמדה להשמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של החמאס בעזה, מטרה צבאית מובהקת. 

"דובר צה״ל התייחס בדבריו להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון והדברים נאמרו על ידו באופן ברור ומפורש. כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם".