העיתונאי שלומי אלדר מוציא בימים אלה את ספרו החדש 'חמאס - מתנועה חברתית לפשעי מלחמה', המשך לספרו 'להכיר את חמאס' ב־2012. הבוקר (חמישי) אלדר שוחח עם ניסים משעל ומיה זיו-וולף ב-103FM על השינוי הכביר במצבו של ארגון הטרור ברבות השנים.

"חמאס היא תנועה שונה לחלוטין מרגע שיחיא סינוואר שוחרר מהכלא בעסקת שליט. לקח לו לא הרבה זמן לשנות לגמרי את חמאס. חמאס יודעים שהם מאתגרים את ישראל ומבצעים פיגועים באופן כזה שלא יסכן את השרידות שלהם. ב-7 באוקטובר הופתעתי כמו כולם. זאת הייתה התפיסה הכללית בישראל של הדרג המדיני, הדרג הצבאי וגם של אלה שחקרו את חמאס", פתח אלדר את דבריו.

"בספר 'להכיר את חמאס' אני כותב משפט שמלווה אותי: ישראל בנתה את חמאס לא במעשיה אלא במחדליה. וכשאני חוקר את חמאס אחרי 7 באוקטובר, גם כשאני רואה סוג של הפיכה צבאית שסינוואר עושה בחמאס, לא היה ברור לי עד כמה שהקונספציה של נתניהו הייתה פוליטית, וצריך לדבר גם על התנהגותה של ישראל ושל נתניהו", הוסיף.

"ההתנהגות של סינוואר ברורה מהיום הראשון של המלחמה. חמאס ביצעו פשעי מלחמה בישראל. כעת יש לו עניין אחד: להפסיק את המלחמה ולהגיע לסוף המלחמה. איזה אינטרס יש לסינוואר להגיע לעסקת חטופים ולהפסיק את המלחמה? האינטרס שלו היום הוא להמשיך להחזיק את חמאס חיה. הוא יסכים לשחרר את החטופים, אבל רק בעסקה שאומרת להפסיק את המלחמה. נתניהו אומר שנעשה עסקה ואחר כך נחסל אותך. מי היה מקבל את זה? לשיטתי המערכה תימשך", המשיך אלדר.

"ב-16 באוקטובר כתבתי מאמר בעיתון הארץ שנתניהו מעוניין יותר לחסל את חמאס מאש לשחרר את החטופים. לצערי לא טעיתי. כואב לי לראות את המאבק שמנהל נתניהו נגד צה"ל כולל דובר צה"ל", סיים אלדר את דבריו.