לאחר שצה"ל הודיע כי אישר תכניות אופרטיביות לתקיפה בלבנון, בחיזבאללה מיהרו להבהיר כי גם ארגון הטרור השיעי נערך לאפשרות שישראל תכריז מלחמה על מדינת הארזים, כך דווח הבוקר (חמישי) ב"אלנשרה". לפי הדיווח, בחיזבאללה מתכננים לתקוף את חיפה במקרה שבו ישראל תרחיב את הלחימה, ובשלב הבא ערים נוספות, בהן תל אביב.

בארה"ב מעריכים: מספר החטופים החיים - נמוך בהרבה ממה שסברו בישראל

"לא במקרה נכללה חיפה במשוואת המלחמה המתנהלת כיום בדרום לבנון", נכתב בכלי התקשורת הלבנוני. "עיר זו סומנה על ידי חיזבאללה כיעד במקרה של הרחבת המלחמה. אם הישראלים יכנסו לעימותים צבאיים רחבי היקף, או מה שמכונה ימי קרב, באזור שמדרום ומצפון לליטני, חיפה תהיה יעד לגיטימי עבור חיזבאללה".

בהמשך לדברים, ב"אלנשרה" התייחסו גם לתיעוד היעדים באזור נמל חיפה על ידי כטב"ם דוכיפת. "נסרקו מתקנים אסטרטגיים, צבאיים ואזרחיים, בהמשך למשוואה ששרטט חיזבאללה לפיה הרס ייענה בהרס, ופגיעות אזרחיות ייענו בפגיעות אזרחיות. המל"ט סרק גם מתקן תעשיות צבאיות השייך לחברת רפאל, וזה הדבר המסוכן ביותר שהסרטון הכיל לישראלים".

חיילי צה''ל בגבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
חיילי צה''ל בגבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)


גורמים שצוטטו בעיתון הזהירו את ישראל שלחיזבאללה יש טילים מדויקים שביכולתם לפגוע במטרות הללו. "המראות היו עדות לישראלים לכך שחיזבאללה מחזיק במאגר מידע של מטרות ישראליות אסטרטגיות", הסבירו הגורמים, שטענו בנוסף כי "זה לא היה ביקורו הראשון של הכטב"ם ולא יהיה ביקורו האחרון. זה מעיד על כך שלחיזבאללה יש עיניים בתוך ישראל, וזה מדאיג את הישראלים".

המקורות שצוטטו ב"אלנשרה" הציגו תרחיש אפשרי לימי המלחמה הראשונים, במהלכם חיפה ותל אביב יותקפו. "אם ישראל תקבל החלטה להרחיב את המלחמה בדרום או לפתוח במבצע צבאי גדול בדרום, חיזבאללה יגיב בהתאם לרמת ההסלמה, והאזור החיוני בחיפה יטווח בטילים רגילים. כדי להסיח את מערכות ההגנה, הארגון יתקוף במקביל יעדים הקשורים לכיפת ברזל ומערכת קלע דוד. ההגנה האווירית של ישראל תהיה חשופה לפגיעה ישירה, כפי שקרה לא פעם. בשלב הבא ישגר חיזבאללה עשרות טילים מדויקים הנושאים ראשי נפץ גדולים לעבר יעדים ספציפיים בנמל חיפה וסביבתו". המקורות טענו כי "ישראל לא ראתה את התרחיש הזה בעבר, והיא מבינה שתחווה אותו אם תחליט להיכנס למלחמה רחבת היקף".

לבסוף, ציינו הגורמים כי הסלמה נוספת תביא למתקפה על תל אביב. "אם תהיה מלחמה מקיפה בלבנון, הרי שהמטרות יהיו רחוקות בהרבה מחיפה. לחיזבאללה יש מאגר מידע מדויק על חיפה ועל אזורים נוספים, בעיקר תל אביב".