מלחמת חרבות ברזל: לפני הצהריים (חמישי) תקף כלי טיס של חיל האוויר וחיסל את המחבל פצ׳ל אבראהים, ששימש כמפקד המבצעים בגזרת ג׳ויא של ארגון חיזבאללה, במרחב דיר כיפא שבדרום לבנון. מדובר בדמות מפתח עם רמת ידע גבוהה.

ח"כ פינדרוס הפתיע: אם התנאי הבא ימולא - החרדים יתגייסו
חוזרים למקורות: הצעד הדרמטי של השב"כ לאחר הטבח בעוטף

לפי גורמים בצה״ל בתפקידו היה פצ׳ל אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור לעבר שטח ישראל. במקביל עסק בפיקוד על הכוחות הרגליים במרחב ג׳ויא. במהלך החודשים האחרונים קידם את התבססות חיזבאללה בדרום לבנון, תוך ניסיונות לשיפור הלחימה הקרקעית של הארגון. ובכלל זה מערך ירי הנ״ט ומערכי הטסת הרחפנים וכטבמים. 

במקביל, לחיסול מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באותה שעה במרחב ריחן משגר טילי קרקע-אוויר ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, שלטענת צה״ל היווה איום על כלי טיס של צה״ל אשר פועלים בשמיי לבנון. בחודש האחרון עושה חיזבאללה מאמצים להפעיל מערכי נ״מ כדי לצמצם את הפעילות האווירית של חיל האוויר בשמי לבנון.

תיעוד תקיפת צה"ל במרחב צור 19.6.24 (צילום :דובר צה"ל)

בצה״ל העריכו כי חיזבאללה ינסה להגיב בשעות הקרובות על חיסולו, ואכן זמן קצר לאחר מכן כ-20 שיגורים זוהו לעבר יישובי הגליל המערבי. נזק נגרם לבתים בזרעית, לא דווח על נפגעים בגוף.
נזק לבית מירי רקטי בצפון (צילום: ללא)
נזק לבית מירי רקטי בצפון (צילום: ללא)


בצה״ל העבירו מייד לאחר השמדת הסוללה מסר לחיזבאללה:״חיל האוויר ימשיך לפעול למימוש משימות צה״ל במרחב האווירי בלבנון, תוך הרחבת חופש הפעולה במרחב האווירי״. כאמור בגבול הצפון נערכים בכוננות ספיגה מתוך הבנה כי חיסול הבכיר והפגיעה בנשק אסטרטגי של חיזבאללה יביא לתגובות. בפיקוד צפון הכינו בנק מטרות נוסף כירי תגובה לנסיונות של חיזבאללה לדרדר את האזור.