ארצות הברית חוששת שבמקרה של מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, ארגון הטרור הלבנוני עשוי לנסות להשבית מערכות ההגנה האווירית של בצפון, כך אמרו שלושה גורמים אמריקאיםל-CNN.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים ישראלים אמרו לארה"ב שהם מתכננים להעביר "משאבים" מדרום עזה לצפון ישראל כהכנה למתקפה אפשרית נגד חיזבאללה. "אנו מעריכים שלפחות כמה" סוללות כיפת ברזל יפגעו", אמר בכיר בממשל האמריקאי. גורם רשמי ישראלי אמר שזה הגיוני יותר אם חיזבאללה יבצע תקיפה בקנה מידה גדול בעיקר באמצעות נשק מונחה מדויק, מה שעלול להיות מאתגר למערכת להתגונן מפניו. 

טילים, כטב"מים ואז "המנה העיקרית": כך נערך חיזבאללה להכרזת מלחמה על לבנון
צילומי האוויר של חיזבאללה הם הזדמנות ליצור משוואה חדשה | עמית יגור

"העובדה שהצלחנו אפילו להחזיק את החזית כל כך הרבה זמן הייתה נס", אמר גורם אמריקאי בכיר, בהתייחסו למאמצים של ארה"ב למנוע מהמצב להתגלגל למלחמה כוללת."אנחנו נכנסים לתקופה מסוכנת מאוד", אמר בכיר אחר בממשל ביידן. ההשלכות של מלחמה רחבה יותר בין ישראל לחיזבאללה עשויות להיות הרסניות, אמר הבכיר האמריקאי.

לחיזבאללה יש ארסנל של רקטות, טילים ומזל"טים גדולים יותר, מתוחכמים יותר והרסניים יותר מחמאס. רובן רקטות קצרות טווח, אך חלקן יכולות להגיע לעומק ישראל עם יכולת מדויקת. צה"ל מעריך כי לחיזבאללה יש כ-150,000 רקטות וטילים כולל אלפי אמצעי לחימה מדויקים. האפשרות למלחמה גדלה ככל שהסיכויים להסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס הולכים ופותחים. אם יושג הסכם, אז יש הסכם מקביל בין גם בין ישראל לחיזבאללה.

גורמים ישראלים אמרו לארה"ב שיש להם את המשאבים לבצע מתקפה נגד חיזבאללה במידת הצורך, במיוחד אם המערכה ברפיח תסתיים. פקידים אמריקאים לא אמרו מפורשות לישראל שהם מתנגדים לכל מתקפה נגד חיזבאללה, אבל הם הזהירו שמעשיהם עלולים להוביל למלחמה גדולה יותר ששני הצדדים למעשה לא רוצים. ישראל טענה שהיא יכולה לבצע "מלחמת בזק", אך ארה"ב הזהירה אותם כי ייתכן שהם לא יוכלו להבטיח שזה יישאר מוגבל.

במהלך נסיעתו האחרונה של שר החוץ, אנטוני בלינקן, למזרח התיכון, הוא אמר כי נראה שישראל מתכוונת לפלוש ללבנון. גורמים ישראלים אמרו לארה"ב שאחת המטרות העיקריות במתקפה תהיה לדחוק את חיזבאללה לאחור, ליצור אזור חיץ בין ישראל ללבנון ולאפשר לעשרות אלפי ישראלים שנאלצו לעזוב את בתיהם לחזור.