תצפיתנית ששירתה במוצב נחל עוז דיווחה ארבעה ימים לפני פרוץ המלחמה, על אימון חריג של חמאס שנערך צמוד לגבול הרצועה, כך דווח הערב (חמישי) בכאן 11. לפי הדיווח, התצפיתנית דיווחה על מאות מחבלים שהתאמנו על שיגור רקטות תוך כדי פלישה על כוח טנקים.

עוד דווח כי התצפיתנית דיווחה למפקידה כי סמוך לשעה 09:00 ערכו פעילי חמאס אימון נרחב וחריג, אולם לפי הדיווח גורמי ביטחון סיווגו אותו כ"עוד אימון". המתווה שתורגל יושם בסופו של דבר באופן כמעט מדויק בשבעה באוקטובר. 

כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם בתאגיד השידור מסמך שחובר באוגדת עזה והופץ פחות משלושה שבועות לפני השבעה באוקטובר פירט לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה. 

על פי הדיווח, הצעד הראשון בתרגיל הוא פתיחת פרצות במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ומדמה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, וכל פלוגה קיבלה מוצב אחר. יעדי הפשיטה הצבאיים שתורגלו גם הם תוארו במסמך: מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים והחיילות. על פי המסמך, לפלוגות הנוח'בה ניתנה הוראה שהובלטה: יש לבדוק את המקום בעת העזיבה ולא להשאיר מסמכים.