מאות משתתפים בהלוויתו של רס״ל עומר סמדג׳ה היום (שישי) בבית העלמין הצבאי בנתניה. סמדג׳ה, בן 25 מגנות הדר, נפל במרכז רצועת עזה כשנפגע מירי פצמ״ר. בין הנוכחים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון נמצאים חבריו של אביו אורן סמדג׳ה מענף הג׳ודו, יעל ארד ושגיא מוקי, וכן שרת התחבורה מירי רגב וראש העיר מרים פיירברג.

אורן סמדג׳ה הקריא קדיש ואמר: "המסר שלי לחיילים - אל תעצרו עד שננצח. עם ישראל חי". רב-סרן דניאל חזות ספד בשם צה״ל: ״מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. עומר היה אהוב על כולנו. אנחנו כואבים ודואבים את האובדן הנורא על עומר, שנפל בקרב בפאתי זיתון, בעודו מגן בגופו על הארץ שאהב״.

אורן סמדג'ה בהלווית בנו (צילום: ראובן קסטרו)
אורן סמדג'ה בהלווית בנו (צילום: ראובן קסטרו)

האיום שמסכן את הכוחות כשהם חשופים: מה שמותר לספר על התקרית הקשה
"אמן יחזרו כולם הביתה": הפוסט המצמרר של אורן סמדג'ה יממה לפני נפילת בנו

״הצטרפת אלינו לפלוגה לפני חודש ביוזמתך ומהיום הראשון הקסמת אותנו בחיוך וההומור שלך. היית חבר אמת, התעקשת להיות בחזית הלחימה, להצטרף אל אחיך לנשק. לוחם אמיץ ומקצועי שעוזר תמיד ללא היסוס. תמיד הראשון להתנדב לכל משימה, חותר למגע״, אמר והוסיף, ״רבים מחבריך עדיין בחולות של עזה, נלחמים במלחמה הצודקת הזאת. נשלים עבורך את המשימה״.

אמו ליאת נפרדה בדמעות: ״עומר, אנחנו לא מאמינים שעומדים מעל הקבר שלך. בן גיבור, בן יקר ואהוב. בן בכור שלנו. לא ידענו כמה השם שבחרנו לקרוא לך, שמשמעותו אלומת שיבולים, יהיה כל כך מתאים לך. ילד טבע, עם לב זהב. כל כך יפה. מבית ספר שפירים ממשיכים רק לחיל הים, אבל לא הסכמת. הלכת למכינה והסברת לקב״ן: אם לא גולני - אתה לא מתגייס. הצלחת להגיע לגדוד 51 והיינו כל כך גאים".

הלוויתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)
הלוויתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)

"ב-7 באוקטובר מיד נקראת לצו 8. לא היססת לשנייה. עלית לצפון, התנחמנו שלפחות לא בעזה. כשנקראת שוב למילואים חששנו מאוד. הבטן התהפכה", שיתפה, "ביום שני נסעת דרומה אחרי הבית. הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך, ביקשתי אות חיים. כל ידיעה בחדשות הקפיצה אותי. אתמול עוד הסתמסנו והצלחת לשלוח לאבא ברכת יום הולדת שמח. התנדבת במד"א, תרמת מח עצם והצלת חיים. אלומת שיבולים שנקצרה בטרם עת״.

עוד הוסיפה, ״כל דקה נתגעגע. אני מבקשת סליחה. מצדיעים לך בן יקר ואהוב. חשוב לנו להעביר מסר: אנחנו מחבקים ומחזקים את חיילי צה״ל שנלחמים במלחמה הכי צודקת. תמשיכו בכל הכוח עד הכרעה מוחלטת. האור חייב לנצח את החושך. ולבן מוות שתדע - אמנם אנחנו בוכים וכואבים, אבל שלא תטעה, עם ישראל חי לנצח. משתתפים בצער המשפחה של החייל סעדיה דרעי שגורלו נחרץ ביחד עם גורלך. ביחד ננצח כשאנחנו מאוחדים״.