המתיחות בצפון: גורמים בממשל המצרי ניהלו לאחרונה מגעים עם מקביליהם בארצות הברית על מנת לבלום את ההסלמה בצפון, כך דווח היום (שישי) בעיתון הלבנוני אלאח’באר.

על פי הדיווח,  פקיד מצרי בכיר צוטט בעיתון ואמר כי  המגעים עם וושינגטון התמקדו ”בהשלכות הקטסטרופליות” על הצדדים השונים במקרה של מלחמה באזור. המצרים טענו כי יש להתמודד “ברצינות” עם הצהרותיו של חסן נסראללה. לדברי אותו גורם מצרי, וושינגטון מבקשת למנוע את התרחבות המלחמה, וסבורה שהבעיה כיום היא כבר לא מי ירה את "הירייה הראשונה", אלא ההשלכות שיתרחשו בהיעדר חזון ברור. 

נערכים לעימות כולל: כך תיראה המלחמה מול חיזבאללה
נטישת עמדות וניתוק טלפונים: חיזבאללה בפאניקה גדולה

גורמים מצריים שמעו מהאמריקאים שהם מתכוננים לשלוח בדחיפות משלחת בדרג גבוה אשר תיפגש עם גורמים ישראלים ותערוך סיור אזורי שמטרתו למנוע את פרוץ המלחמה, בעוד שמנהל המודיעין המצרי עבאס כאמל ימלא תפקיד בכיר יותר בתיק הלבנוני בימים הקרובים, מה שעשוי לשלוח משלחת מודיעין מצרית לביירות בקרוב.

חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)

בתוך כך, נציגות איראן באו"ם אמרה כי לחיזבאללה יש את היכולת להגן על עצמו ועל לבנון נגד ישראל, והזהירה כי "כל החלטה לא זהירה של ישראל עלולה לגרור את האזור למלחמה חדשה".

הדברים נאמרים ברקע החשש בבית הלבן שהעימות בין חיזבאללה לישראל יוביל למלחמת לבנון השלישית. גורמים אמריקאים בכירים צוטטו אמש ברשת CNN ואמרו כי "העובדה שהצלחנו אפילו להחזיק את החזית כל כך הרבה זמן הייתה נס. אנחנו נכנסים לתקופה מסוכנת מאוד, ההשלכות של מלחמה רחבה יותר בין ישראל לחיזבאללה עשויות להיות הרסניות".

גורמים ישראלים אמרו לארה"ב שיש להם את המשאבים לבצע מתקפה נגד חיזבאללה במידת הצורך, במיוחד אם המערכה ברפיח תסתיים. פקידים אמריקאים לא אמרו מפורשות לישראל שהם מתנגדים לכל מתקפה נגד חיזבאללה, אבל הם הזהירו שמעשיהם עלולים להוביל למלחמה גדולה יותר ששני הצדדים למעשה לא רוצים. ישראל טענה שהיא יכולה לבצע "מלחמת בזק", אך ארה"ב הזהירה אותם כי ייתכן שהם לא יוכלו להבטיח שזה יישאר מוגבל.