כלי תקשורת שונים בעולם הערבי חשפו היום (שישי) כי בעוד צה"ל עדין נלחם ברצועת עזה, עבודות השיפוץ והשיקום בבית החולים שיפא ככל הנראה כבר החלו. מהתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה המבנה ההרוס כשבמחוץ ישנם פיגומים המרמזים כאמור ככל הנראה על התחלת השיפוץ.


ב-27 באוקטובר אשתקד חשף דובר צה"ל מידע מודיעיני שמוכיח שחמאס מיקם מתחת לבית החולים  את המפקדה הראשית שלו ומפקדות נוספות במטרה להשתמש בו כמגן אנושי ולמנוע תקיפות של צה"ל על תשתיות הטרור ובכירי חמאס. בהמשך, פורסם גם תיעוד של חטופים מישראל מובלים לתוך בית החולים על ידי מחבלים חמושים בשבעה באוקטובר.

לא יחזור להיות בית חולים: התיעוד שמוכיח - כך נראה בסיס הטרור בשיפא ביום שאחרי

חמאס היה בהלם מוחלט: עכשיו אפשר לספר מה צה"ל חשף בשיפא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי על פעילות צה"ל בבית החולים שיפאא' בעקבות מידע על בכירי חמאס (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, דובר צה"ל חשף  שמחבלי חמאס רצחו את החטופה נועה מרציאנו בתוך בית החולים.  בעקבות המקרים נעצר מנהל בית החולים והועבר לחקירת שב"כ. בחודש מרץ, החל "מבצע ניתוח מקומי" שבו פשטו כוחות מיוחדים של צה"ל ושב"כ על בית החולים בעקבות  מודיעין שלפיו חמאס הקים שם מפקדה. 

במהלך הפעילות חוסלו כ-200 מחבלים, ביניהם פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס, ונעצרו כ-800 חשודים בהם בכירים רבים בחמאס ובגא"פ כגון מחמוד קוואסמה, שהיה מעורב בחטיפת שלושת הנערים ב-2014, מפקדי מטה הגדה של חמאס, מפקדים בגא"פ ובכירים נוספים.  בסריקות נמצאו בבית החולים אמל"ח רב וכספים  שיועדו לטרור. בנוסף תפסו הכוחות חומר מודיעיני רב ואיכותי.