ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הגיעו השבוע לוושינגטון לסדרת פגישות העוסקות בהתפתחויות הביטחוניות באזור. בכיר בממשל אמר היום (שבת) לרשת CNN כי במהלך הפגישות קיבלו השניים הבטחה מהממשל האמריקאי לקבלת תמיכה מלאה במקרה של מלחמה כוללת בצפון.

לפי הדיווח, האמריקאים הבטיחו כי ישראל תקבל כל תמיכה שתצטרך, כולל אספקת נשק. עם זאת, הבהירו האמריקאים כי אין בכוונתם לשלוח כוחות צבאיים לאזור. במהלך הפגישות הביעו גורמים בוושינגטון חשש כי חיזבאללה יצליח למוטט את מערכת ההגנה האווירית של ישראל, ולנטרל את יכולותיה של מערכת כיפת ברזל.

"קרע פומבי": בכירים בבית הלבן נגד נתניהו והסרטון | דיווח
אתגר הכטב״מים מלבנון: ״נקודת תורפה, חייבים פתרונות טובים יותר״

ההבטחה של ארצות הברית מגיעה ברקע הקרע המעמיק עם וושינגטון, שהחריף השבוע בעקבות סרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו אמר כי העביר למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן מסר בביקורו, כי "לא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל האמריקאי מנע מישראל נשק ותחמושת".

אנתוני בלינקן, בנימין נתניהו (צילום: איתי בית-און / לע״מ)
אנתוני בלינקן, בנימין נתניהו (צילום: איתי בית-און / לע״מ)

"ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית, תן לנו את הכלים אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר תן לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", הוסיף.

לאחר פרסום הסרטון צוטטו בכירים בבית הלבן צוטטו כשהם טוענים שהסרטון של ראש הממשלה נתניהו, הוא שקרי ואף פוגע במאמצים של שתי המדינות לבלום הסלמה מול חיזבאללה בגזרת הצפון, כך לפי פרסום בוואלה. עוד צוטטו הבכירים כשהם מביעים חשש שדבריו של נתניהו יוצרים "קרע פומבי" בין ארצות הברית וישראל ובכך למעשה שוחקים עוד יותר את ההרתעה של ישראל באזור, במיוחד מנקודת מבטם של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה והגורם המרכזי שמגבה אותו - איראן.