אמנון מוכתר מפתח תקווה נרצח היום (שבת) בעת שנכנס עם רכבו למרכז קלקיליה. הירי בוצע ברחוב הראשי, ולאחר מכן הוצת כלי הרכב. הוא פונה על ידי הצלב האדום לבית חולים ממשלתי בעיר, ובשיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, אבטחו אותו אנשי המנהל האזרחי.

בהמשך הועבר הפצוע לידי צה"ל במחסום, שם קבעו אנשי רפואה של צה"ל את מותו. בצה״ל אומרים כי מסתמן כעל רקע לאומני. השב״כ וצה״ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים. בצה״ל שבים ואומרים כי השהייה בשטחי A הינה אסורה ומסוכנת עבור אזרחים ישראלים. מחקירה ראשונה עולה כי הנרצח, תושב מרכז הארץ בשנות ה-60 לחייו, הגיע לאזור כדי לרכוש סחורה לעסק שלו.

מוכתר היה אבא לחמישה ילדים שאחד מהם התחתן לפני כחודשיים. הוא בעלים של דוכן פירות ירקות בשוק בפתח תקווה. קרוב משפחה שלו סיפר "היה בחור טוב. תרם לאנשים בסתר. גידל ילדים לתפארת. אהב לעזור ולתת. תרם לאנשים שלא היה להם. יש לו דוכן בשוק בפתח תקווה. הוא אהב את האווירה שם".

משפחתו של אמנון מוכתר מספרת: "הוא היה איש משפחה למופת שאהב אדם באשר הוא אדם. סמך על כולם בעיניים עצומות. היה אדם שתורם לזולת. אהוד על הבריות . כל החיים דאג למשפחתו ולמעגל המשפחה והחברים. קשה לי לחשוב עליו בלשון עבר. סבא, בעל, אבא, בן ואח שהחזיר את נשמתו בגלל שהוא שייך לעם היהודי".

שכנה סיפרה: "בבוקר כתבו בקבוצת ווטסאפ בבניין שזה השכן שלנו. זה נורא. זה בלתי נתפס. הוא היה שכן טוב, משפחה טובה. הוא היה תמיד מחלק פירות וירקות בדוכן שלו בשוק לנזקקים. אדם צנוע. הבן שלו התחתן רק לפני חודשיים. זה עצוב".

האירועים האחרונים בקלקליה בה נרצחו בימים האחרונים שני אזרחים ישראלים וחוסלו על ידי יחידת הגדעונים של המשטרה שני מחבלי ג׳אהד איסלאמי שהיו בדרכם לביצוע פיגוע. מתרחשים במקביל לפעילות צבאית ושב״כ מסיבית במרחב קלקיליה כנגד יעדי טרור. עד כה, היו למעלה מ-350 פעילויות בעיר מתחילת המלחמה, 5 מבצעים חטיבתיים ומעל ל-40 מחבלים שחוסלו. 

בצה״ל אומרים כי אמש, בפעילות משותפת של צה״ל, משטרה ושב״כ חוסלו שני מחבלים מבוקשים. האחד, פעיל גא״פ חמוש שתכין לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. השני, פעיל חמאס. כוחות שהו בעיר כ-14 שעות בזמן שהמחבל התחבא בבית החולים בעיר. בצה״ל מדגישים כי הצליחו לאחרונה בפעילות מסיבית שבוצעה  כל לילה בעיר ולפעמים גם באור יום, תוך ביצעו מעצרים, סריקות וחיפושי אמל״ח וגם חיסלו מעורבים. לאחר כחודש וחצי חוסלה תשתית טרור שמנתה כ-30 פעילים.

רכב ישראלי שהוצת בקלקיליה (צילום: רשתות ערביות)
רכב ישראלי שהוצת בקלקיליה (צילום: רשתות ערביות)

חברים שהכירו את הנרצח ממקום עבודתו סיפרו כי היה אדם מקסים איש משפחה, שעבד ועמל לפרנסתו. "זה אסון כבד לכולנו. אמרנו לו כמה פעמים 'למה צריך את הנסיעות לקלקיליה, למה?' אבל זה היה חלק מהעיסוק שלו. ישנם עוד סוחרים שנוסעים לשם בקביעות להביא סחורה, ואני מקווה שהאסון הזה ירחיק אותם משם", סיפר אחד מהם.

"אין בהם אמון, וכל זה בשביל פער של כמה עשרות אגורות לקילו במחיר, זה הזוי", הוסיף. "חבל לנו על חבר יקר ועל האסון שפקד את המשפחה הזאת. יש להם ילדים בנים ובנות מקסימים שכיבדו את כולם, למדו והמשיכו בעסק כי זה משהו שקשה להינתק ממנו".

כאמור זהו האירוע החריג השלישי בקלקיליה ב-48 השעות האחרונות, כאשר ביום חמישי בשעות הצהריים ישראלי בשנות ה-70 לחייו נשדד והותקף. צוות מד"א חבר אליו במחסום אליהו, שם נקבע מותו.

אתמול בצהריים חוסלו בפעילות כוחות הביטחון בקלקיליה שני פעילי הג'יאהד האיסלאמי, שהיו בדרכם לביצוע פיגוע רצחני נגד ישראלים. הפעולה בוצעה לאחר שהשב״כ אסף מידע מודיעיני על כך שהשניים התכוונו להוציא פיגוע בזמן הקרוב. בעקבות כך, הוקפצו לוחמי יחידת הגדעונים של המשטרה לאזור ולאחר שזיהו את השנים פתחו בנוהל מעצר חשוד, שבסיומו ביצעו ירי לעבר שני המחבלים.