צה"ל ביצע בשעות הצהריים (שבת) תקיפה "משמעותית" על תשתיות חמאס בעיר עזה. ברצועה דיווחו כי היעד לתקיפה היה רא'אד סעד, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שמשמש כראש אגף המבצעים של ארגון הטרור, לפי שעה מצבו אינו ידוע. עוד דווח כי במקום 42 הרוגים, וכי כוחות ההצלה מתקשים להגיע למקום כדי להגיש סיוע ולאמוד את הנזק.

סעד, אם אכן היה יעד התקיפה, נחשב לאחד מבכירי המפקדים של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה. תפקידו הוגדר מדי פעם כ״ראש אגף המבצעים״ של הזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם. 

איסמעיל הנייה וראאד סעד (צילום: רשתות ערביות)
איסמעיל הנייה וראאד סעד (צילום: רשתות ערביות)

סעד נמצא על הכוונת של ישראל כבר זמן רב. צה״ל הפציץ את ביתו בעיר עזה במבצע שומר החומות ב-2021. במרץ האחרון צה״ל הפיץ תמונת קולאז׳ של מאות עצורים בבית החולים שיפא בעזה ובו נכללה תמונתו של סעד, אך לאחר מספר ימים הודיע צה"ל כי הצירוף נעשה בטעות וכי הוא לא נעצר.

ביממה האחרונה חוסלו ברצועת עזה מחבלים חמושים בהיתקלויות פנים אל פנים עם לוחמים, ובתקיפות מהאוויר. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"מ לעבר מסוק קרב שפעל בשמי הרצועה, לא נשקפה סכנה למסוק. כמו כן, הושמד מהאוויר מחסן האמל"ח ששימש את המחבלים לביצוע הירי. 

פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בתקיפות נוספת חיסלו כלי טיס שני מחבלים מארגון הטרור חמאס שפעלו בצפון הרצועה. במקביל, לוחמי הנח"ל חיסלו ברפיח מספר מחבלים בירי צלפים והכווינו כלי טיס שתקפו וחיסלו מחבלים נוספים.

בתוך כך, הצלב האדום דיווח הלילה כי משרד הארגון באזור מערב רפיח נפגע קשות בהפצצה מאסיבית, וכי 22 בני אדם ששהו באוהלי פליטים בקרבת מקום נהרגו. כ-50 נוספים נפצעו והועברו לבתי חולים באזור.

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, הנשלט על ידי חמאס, מסר כי מאז תחילת המלחמה נהרגו ברצועה 37,551 בני אדם, ונפצעו עוד כ-85,911. לפי טענות ישראל, כמחצית בלבד מההרוגים מתחילת המלחמה היו מקושרים לארגון הטרור.