צה"ל חיסל היום (שבת) בעומק לבנון את אימן ע'טמה, בכיר בארגון הפלסטיני ״אלג׳מאעה אלאסלאמיה״, ארגון המקורב לחמאס ופועל בעיקר מהגזרה המזרחית בדרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי ע'טמה היה פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור במרחב: "חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי".

תיעוד מהחיסול בבקעא בלבנון 22/6/23 (צילום: רשתות ערביות)
תיעוד מהחיסול בבקעא בלבנון 22/6/23 (צילום: רשתות ערביות)

תקיפה "משמעותית" של צה"ל בעיר עזה: דיווח על חיסול בכיר חמאס    
הייאוש של ביידן: ״בסוף יהיה הסכם, אבל לנתניהו ולסינוואר שום דבר לא בוער״    

לפני כשבועיים חוסל בכיר חיזבאללה, סמי עבדלאללה אבו טאליב בדרום לבנון, בחיסול שנחשב לדרמטי מאוד. בחודשים פברואר ומרץ התרחשו כמה תקיפות בעומק לבנון, באזור בעלבכ, במטרה לחסל בכירים ולפגוע בתשתיות אויב. בעלבכ הוא מעוז של ארגון הטרור השיעי, שבו על פי הדיווחים מאוחסנים נשקים אסטרטגיים של חיזבאללה. העיר בעלבכ היא ישוב מרכזי במחוז בקעת הלבנון, מעוז שיעי ואחד ממוקדי הכוח המרכזיים של הארגון במדינה. 

בחודש מרץ דווח ברשת אל-ערביה הסעודית כי בעקבות התקיפה הישראלית בבלעבכ שבעומק לבנון, נפגעו יכולות אוויריות של ארגון הטרור חיזבאללה, ועולה כי מחסני המל"טים המתקדמים של הארגון נפגעו.  שני מקורות ביטחוניים לבנוניים ומושל בעלבכ שבצפון מזרח לבנון, מסרו כי לפחות פעיל חיזבאללה אחד נהרג ו-10 נוספים נפצעו.