מלחמת חרבות ברזל: בצפון הארץ נערכים היום (שבת) לכך שארגון הטרור חיזבאללה יבצע ירי מסיבי של טילים בעקבות חיסולו של אימן ע׳טמה הנחשב לפעיל מרכזי בחיזבאללה ואחראי על אספקת אמצעי לחימה עבור חמאס לבנון וארגון הג׳מאעה האיסלאמית בלבנון.

היה פצצה מתקתקת: פעיל חמאס מרכזי חוסל בתקיפה מדויקת בעומק לבנון
היה שנים על הכוונת: ישראל ניסתה לחסל את רא'אד סעד - מס' 4 בחמאס

ישראל לקחה בשעה האחרונה אחריות לחיסול אשר בוצע בבקעה בעומק שטח לבנון.כאמור בצפון מעריכים כי חיזבאללה יבקש לנקום את הפגיעה בבכיר בירי לצפון ואף לאזורים רחוקים יותר בצפון. כזכור, צה"ל ביצע בשעות הצהריים תקיפה "משמעותית" על תשתיות חמאס בעיר עזה.

ברצועה דיווחו כי היעד לתקיפה היה רא'אד סעד, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שמשמש כראש אגף המבצעים של ארגון הטרור, לפי שעה מצבו אינו ידוע. עוד דווח כי במקום 42 הרוגים, וכי כוחות ההצלה מתקשים להגיע למקום כדי להגיש סיוע ולאמוד את הנזק.

חיסול אימן ע'טמה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

סעד, אם אכן היה יעד התקיפה, נחשב לאחד מבכירי המפקדים של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה. תפקידו הוגדר מדי פעם כ״ראש אגף המבצעים״ של הזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם.

סעד נמצא על הכוונת של ישראל כבר זמן רב. צה״ל הפציץ את ביתו בעיר עזה במבצע שומר החומות ב-2021. במרץ האחרון צה״ל הפיץ תמונת קולאז׳ של מאות עצורים בבית החולים שיפא בעזה ובו נכללה תמונתו של סעד, אך לאחר מספר ימים הודיע צה"ל כי הצירוף נעשה בטעות וכי הוא לא נעצר.

ביממה האחרונה חוסלו ברצועת עזה מחבלים חמושים בהיתקלויות פנים אל פנים עם לוחמים, ובתקיפות מהאוויר. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"מ לעבר מסוק קרב שפעל בשמי הרצועה, לא נשקפה סכנה למסוק. כמו כן, הושמד מהאוויר מחסן האמל"ח ששימש את המחבלים לביצוע הירי.