מטולה עולה באש: שני בתים נפגעו ישירות מירי נ"ט שבוצע היום (שבת) למטולה. כתוצאה מכך התפתחו שריפות בבתים ובחצרות. צוותי המועצה פועלים לכבותן. עם זאת, מתיעודים ברשתות נראית המושבה עולה בלהבות ואפופת עשן.

מטולה עולה באש (צילום :דוברות מטולה)

ממתינים לתגובה קשה: כך נערכים בצפון לתגובת חיזבאללה על החיסול בעומק לבנון
כשהוא קשור על גבי הרכב: תיעוד חריג של מעצר חשוד בג'נין | צפו

מוקדם יותר בגזרת הצפון, צה"ל חיסל בעומק לבנון את אימן ע'טמה, בכיר בארגון הפלסטיני ״אלג׳מאעה אלאסלאמיה״, ארגון המקורב לחמאס ופועל בעיקר מהגזרה המזרחית בדרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי ע'טמה היה פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור במרחב: "חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי".

מטולה עולה באש (צילום: רשתות ערביות)
מטולה עולה באש (צילום: רשתות ערביות)

במקביל, כוחות צה"ל זיהו מחבל בעמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. זמן קצר לאחר מכן, הותקפה באופן ממוקד העמדה בה שהה המחבל. במרחב יארון שבדרום לבנון, הכוחות זיהו מחבל נכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בסגירת מעגל מהירה, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את המבנה בו שהה המחבל.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון. כוחות צה"ל ביצעו לאורך היום ירי להסרת איום למרחבים עייתא א-שעב אל-ג'יבין ותלוסה.