העיתונאי והסופר הבריטי ג'ייק וואליס סימונס פרסם אמש (חמישי) טור דעה ב"טלגרף", ובו כתב כי ישראל לא מבצעת רצח עם בעזה. "לאחר הזוועות באוקטובר האחרון הייתה לישראל זכות להגן על עצמה. זעם ההרג שפקד את החפים מפשע בעזה היה בלתי ניתן להגנה, אבל כך מתנהל הסיפור העממי של רצח עם יהודי. זה סופר על ידי גופים בינלאומיים, פוליטיקאים והתקשורת שמשדרת תמונות של סבל אזרחי לתוך בתינו. הבעיה היא שזה לא נכון", כתב בפתח דבריו.

דו"חות מוטעים ונתונים מופרכים: האו"ם הפך לזרוע הביצוע של חמאס בעולם | עמית יגור

"כל היבט הופרך או הושלך. בית החולים אל-אהלי הופצץ לא על ידי ישראל אלא על ידי הג'יהאד האיסלאמי. הנתון של 37,000 נפגעים אינו אמין - יחס הנפגעים הלוחמים לאזרחים עומד כעת ככל הנראה על 1:1, נתון נמוך מבחינה היסטורית - ומספר הנשים והילדים הופחת אפילו על ידי האו"ם. לכך ניתן כעת להוסיף התפתחות נוספת: הטענה בדבר רעב המוני בעזה הושלכה לפח. כזה הוא אופיו של הסכסוך הזה. אי אפשר להילחם באויב כזה בלי להביא איזו קטסטרופה על ראשי האזרחים. אבל איזו אלטרנטיבה הייתה לישראל?", הוסיף.

חטיבה 460 בעזה (צילום: דובר צה''ל)
חטיבה 460 בעזה (צילום: דובר צה''ל)

"האנטישמיות תמיד התבססה על שקר. בדיוק כפי שהיטלר רצה לחסל גזע מרושע כביכול לטובת העולם, האיסלאמיסטים והפרוגרסיביים המודרניים רוצים לחסל מדינה כביכול למען שלום אזורי. ההתגייסות של המערב לטובת חמאס היא מרושעת כמו שהיא מבישה. היא חושפת את האליטות הפרוגרסיביות כאשמות בעצם הגזענות שהן מתעבות", סיכם בסוף דבריו.