האלוף במיל' ישראל זיו שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על מצב הלחימה בצפון וברצועת עזה. 

בעניין גזרת הצפון פתח זיו ואמר: "הדבר העיקרי בחשיבה של נסראללה בתיאום עם האיראנים, זו העמדה של ארצות הברית. מבחינתם האופציה של להכניס את ישראל למלחמת התשה ארוכה - היא נוחה. הם כבר בתוך זה. איך אנחנו יודעים את זה? אנחנו רואים שהיו להם מספיק הזדמנויות להפסיק או להפחית, אבל הם די בשלהם. הם מבינים שישראל במצב של בוץ די עמוק בהעזה ללא פתרון, כשהמצב בצפון הוא מאוד לטובתם. סוג של ניצחון שקיבלו אותו די בתחילת המלחמה, אבל הוא רק מעמיק כי הם פשוט מרסקים את היישובים בצפון ובגליל".

כל המזרח התיכון הבין שישראל מחזירה את ההרתעה | אבי אשכנזי   
החות'ים מתחממים; חמישה פלסטינים נהרגו בתקיפות | זה מה שקרה בלילה   

חיסול אימן ע'טמה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

זיו הוסיף: "לכן, אני חושב שהם לא מתרשמים מעוד כמה גדודים שעולים צפונה או לא. העמדה האמריקנית היא הנושא הקריטי ביותר עבורם. ברור לנו שארצות הברית נכנסת למהלך האחרון של הבחירות ולכן הם יהיו הרבה פחות סבלנים. אמנם עין אחת שלהם צופה כלפי ישראל, אבל העין השנייה צופה כלפיי וושינגטון". 

זיו מסביר: "ללכת להגביר את האש זה תהליך לא נכון, אלא אם כן ישראל רוצה להיכנס למלחמה - ואני מקווה מאוד שהיא לא רוצה להיכנס למלחמה. כניסה למלחמה בלבנון ברצף עם המלחמה הקיימת, בסיכוי גבוה זה גם כניסה למלחמה עם איראן וזה בעיתוי הכי גרוע עבור מדינת ישראל. הרי מה המטרה? אחרי תשעה חודשים של מלחמה - להיכנס למלחמה הכי קשה, שלא דומה לחמאס, שתכלול את כל העורף הישראלי. האם לנו יש סיבה טובה להיכנס לזה מתוך רצון ולא להיגרר?". 

ישראל זיו (צילום:  Moshe Shai/FLASH90)
ישראל זיו (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

זיו חתם את דבריו בעניין גזרת הצפון כך: "אני בטוח שעם כל הבעיות שיש לנו, לא צריך להיכנס למלחמה שאנחנו אפילו לא יודעים להגדיר מה המטרה שלה. אם אנחנו רוצים להביא עכשיו את החיזבאללה למצב שבו נמצא החמאס, זה חתיכת סיפור ענק". 

בעניין הלחימה ברצועת עזה אמר זיו: "להישאר ברפיח? המשמעות היא למעשה כיבוש הרצועה. שם בעצם נמצא את מעבר רפיח, שהוא מעבר בינלאומי. אני לא בטוח שכעת אנחנו במצב לקבל הסכמה כזאת. איך מפקחים על זה מבחוץ? זאת שאלה קשה מאוד אם אין שיתוף פעולה מצרי. אני לא יודע על שום תוכנית, זה מתנהל מתוך אינרציה. אין מלחמה - יש שם פעילות מבצעית. אין שום ניהול של מלחמה בעזה, ואין בהירות - הממשלה לא יודעת ולא מודיעה".

בסיכום דבריו אמר: "אני לא יודע כמה זמן, אבל אין ארוחות חינם. זה לא שבסוף לא תיפול עלינו אחריות של כובש. בראיית האו"ם ומבחינה בינלאומית ישראל כבשה את הרצועה. בקרוב מאוד נפגוש את האג ומועצת הביטחון של האו"ם. האמריקאים עושים מאמץ לבלום את זה אבל איכשהו נתניהו מצליח לחרב את זה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני fm103.