סא"ל (מיל') אלון אביתר התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס להמשך הלחימה מול חמאס בעזה וההיתכנות למלחמה כוללת מול חיזבאללה בלבנון.

כנס הנהגת חמאס בעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
כנס הנהגת חמאס בעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

"אני חושב שהחמאס מסמן לו כמה אירועים חשובים בימים הקרובים או בשבועות הקרובים", אמר אביתר בפתח דבריו, "הדבר החשוב ביותר, מעל לכל האירועים הטקטיים וחיסולים - אני חושב שחמאס מסמן מטרה שפחות תלויה בו וזה להגיע למצב של מלחמה אמיתית בין ישראל לחיזבאללה. המזרח התיכון מתכונן למלחמה. מבחינתו של חמאס, זה מה שיחלץ אותו ממצבו ברצועה. מבחינת חמאס, מלחמה עם חיזבאללה תסיים את המערכה בעזה בתנאים שלו. מבחינתו, מלחמה עם חיזבאללה תאגף את ישראל גם מכיוון צפון". 

כל המזרח התיכון הבין שישראל מחזירה את ההרתעה | אבי אשכנזי
מאמר ב"טלגרף": "האיסלמיסטים לא שונים מהיטלר; איזו אלטרנטיבה הייתה לישראל?"

סינוואר, נסראללה, נתניהו (צילום: רשתות ערביות,עטיה מוחמד פלאש 90,דנה קופל, פול (פלאש 90))
סינוואר, נסראללה, נתניהו (צילום: רשתות ערביות,עטיה מוחמד פלאש 90,דנה קופל, פול (פלאש 90))

"הכותרות המרכזיות במזרח התיכון נכון לבוקר זה התכוננות למלחמה מכל המשמעויות", הוסיף, "אני רואה את זה אפילו בירדן. זה השיח המרכזי במדיה הערבית ובאולפנים הערבים - בכל מקום מדברים על זה. ההקשר הוא לא הצטרפות של המדינות הערביות למעגל המלחמתי, אלא התכוננות למצב שזה יקרה. יש כאן גם לכאורה ניסיון של חיזבאללה להפחית את האינרציה והמוטיבציה הישראלית ולהרתיע אותה מיציאה למלחמה".

לסיום אמר כי "אם אני מנסה להיכנס פנימה אל תוך חמאס - אני רואה עיסוק אינטנסיבי מאוד בהכוונת האצבע המאשימה מבחינת הציבור בסיטואציה הנוכחית בעזה. למרות הניצחונות הטקטיים הצבאים וההישגים מיום ליום, יש מקמות מסוימים אחרים שבם ישראל כמובן פוגעת במסגרת החמאסית המוכרת ולמרות זאת חמאס לא סובלת מירידה ברמת הפופולריות הציבורית. כלומר, התלות של הציבור בחמאס הופכת להיות ככול שהוא עני ותלוש יותר ממקומו, חד משמעית יותר".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM