אלפי לוחמים ממליציות הנתמכות על ידי איראן במזרח התיכון מציעים להגיע ללבנון כדי להצטרף ולסייע לארגון הטרור חיזבאללה במערכה מול ישראל במידה והעימות יסלים למלחמה כוללת, כך מסרו גורמים איראניים רשמיים לסוכנות הידיעות AP היום (ראשון). 

במהלך העשור האחרון, לוחמים הנתמכים על ידי איראן מלבנון, עיראק, אפגניסטן ופקיסטן לחמו יחד בסכסוך בן 13 השנים של סוריה, ועזרו להטות את הכף לטובת נשיא סוריה, בשאר אסד. גורמים רשמיים ממליציות אלה מסרו כי הם יכולים להצטרף גם לעימות בין חיזבאללה לישראל, כך לפי הפרסום.

קרובים לנקודת האל-חזור? "המזרח התיכון מתכונן למלחמה, שומעים את זה גם בירדן"   
ישראל זיו: "נסראללה מבין שישראל בבוץ עמוק בעזה - ומרסק את הצפון"

המיליציות הפרו איראניות בעיראק (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)
המיליציות הפרו איראניות בעיראק (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום בשבוע שעבר כי מנהיגים צבאיים מאיראן, עיראק, סוריה, תימן ומדינות אחרות הציעו בעבר לשלוח עשרות אלפי לוחמים לסייע לחיזבאללה, אך לדבריו, לארגון יש כבר יותר מ-100,000 לוחמים: "אמרנו להם, תודה, אבל אנחנו המומים מהמספרים שיש לנו", אמר נסראללה.

נסראללה אמר כי העימות במתכונתו הנוכחית דורש שימוש רק בחלק מכוח האדם של חיזבאללה, אך תמונה זו יכולה להשתנות במקרה של כניסה למלחמה כוללת. בנאום בשנת 2017 אמר נסראללה שבמצב של מלחמה כוללת עם ישראל לוחמים מאיראן, עיראק, תימן, אפגניסטן ופקיסטן "יהיו שותפים".

לפי הדיווח, גורמים רשמיים ממליציות בלבנון ובעיראק הנתמכות על ידי איראן, אמרו שלוחמים מרחבי האזור יצטרפו אם תפרוץ מלחמה בגבול לבנון-ישראל, והוסיפו שאלפי לוחמים כאלה כבר פרוסים בסוריה ויכולים לחמוק בקלות דרך הגבול הפרוץ והלא מסומן. חלק מהקבוצות כבר ביצעו תקיפות שונות כנגד ישראל מראשית המלחמה ומנהיגיהן טוענים כי האם דוגלים ב"אסטרטגיית אחדות הזירות" - אם יכנסו ללחימה פעילה הם יפסיקו אותה רק כאשר ישראל תסיים את המערכה שלה בעזה נגד בעל בריתם, חמאס.

תקיפה בג'נאטה שבדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"אנחנו נילחם כתף אל כתף עם חיזבאללה" אם תפרוץ מלחמה כוללת, אמר בכיר באחת המליציות העיראקיות הנתמכות על ידי איראן ל-AP. הבכיר מסר שכמה מחברי המליציה שלו כבר נמצאים בשטח לבנון. 

גורם רשמי ממליציה לבנונית הנתמכת על ידי איראן אמר ל-AP כי לוחמים מעיראק, אפגניסטן, פקיסטן, וכוחות החות'ים מאיראן, יכולים להגיע ללבנון כדי להשתתף במלחמה.

שריפה במטולה, שריפות בצפון (צילום :ללא)

קאסים קאסיר, מומחה לחיזבאללה, הסכים שהלחימה הנוכחית מבוססת ברובה על ירי טילים ולכן לא דורשת מספר רב של לוחמים. אך בתרחיש של מלחמה כוללת וממושכת, חיזבאללה עשוי להזדקק לתמיכה מחוץ ללבנון. "רמז לעניין הזה יכול להיות ההודאה בכך שמדובר בכרטיס פתוח שניתן להשתמש בו", אמר ל-AP. קאסיר הוסיף שאם לוחמים מכוחות חיצוניים אכן יחברו לחיזבאללה במלחמה כנגד ישראל, שיתוף הפעולה שלהם בעבר בסוריה ישחק לטובתם. "יש שפה צבאית משותפת בין כוחות ציר ההתנגדות וזה חשוב מאוד בלחימה בקרב משותף", אמר.