"האמירה של נסראללה על כיבוש הגליל כרגע איננה ביכולתו והוא לא מסוגל לבצע את זה" כך אמר הבוקר (ראשון) אלוף במיל' איל בן ראובן ("מפקדים למען ביטחון ישראל") בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM. 

כולנו מוטרדים מהצב בצפון וההתבטאויות של נסראללה הבנתי שנפגשת עם מפקד פצ"ן אלוף אורי גורדין
 "אכן נפגשתי עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ועל פי חוות דעתי מהנתונים שהוצגו - המצב מורכב וקשה. בן גוריון הנחיל תפיסת ביטחון שישראל מדינה קטנה שחייבת לנצח במלחמה קצרה מכריעה בשטח האויב, תוך הגעה להסדר מדיני הכי מהר שאפשר. תבחן את המצב בצפון - שום דבר מזה לא קיים. המאמץ העיקרי של צה"ל הוא בדרום. צה"ל מנהל קרב התקפה בדרום וקרב הגנה ושניהם מתמשכים הרבה מאד זמן".

קרובים לנקודת האל-חזור? "המזרח התיכון מתכונן למלחמה, שומעים את זה גם בירדן"   
ציר הרשע מתכונן: אלפי לוחמים ממליציות ברחבי המזרח התיכון מוכנים לחבור לחיזבאללה  

שריפה בקרית שמונה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ראובן הוסיף: "המטרה העיקרית, וצה"ל אומר את זה חד משמעית, היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. הכוחות של חיזבאללה, שהיו בשבעה באוקטובר על גבולה של ישראל, נפגעו קשה. האמירה של נסראללה על כיבוש הגליל כרגע איננה ביכולתו והוא לא מסוגל לבצע את זה. אמירה כזאת אולי נתפסת כלא אמינה וקשה לתושבים לקבל ובצדק. אבל זו חוות דעתי על בסיס נתונים. ראיתי את נתוני הפגיעה בחיזבאללה בקרב ההגנה הזה. הוא פוגע בישובים שלנו אבל בצד שלו הוא פגוע הרבה יותר".

הרס בדרום לבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
הרס בדרום לבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

האם זה מצב שיכול לקדם אותנו מבחינה בטחונית בלי פעילות בתוך לבנון?
"כן. חיזבאללה לא איבד את יכולתו לפעול. אבל לעומת מה שהיה בתחילת הדרך, בשבעה באוקטובר, היתה סכנה גדולה מאד לצפון. צריך לומר את זה. רוב הכוח שהיה לחיזבאללה על גבול הצפון בשבעה באוקטובר לא נמצא שם כעת, חלקו נפגע ורובו זז לאחור. צה"ל נערך להתקפה ובונה את עצמו ויש לו יכולות מאד משמעותיות לפגוע ביכולת האש של חיזבאללה".

עוד אמר: "בסופו של דבר התמונה הצבאית סבירה ומאפשרת אפשרויות שונות. ועדיין, אם אפשר לסיים את המערכה הזאת בלי מלחמה כוללת, בלי להיכנס למלחמה קשה בתוך שטח לבנון, ואם הדרג המדינה יפעל נכון - זה עדיין אפשרי וראוי מאד. אם לא - צה"ל יצטרך להיכנס למערכה. יש על מי לסמוך".