יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על המערכה בצפון מול חיזבאללה.

בתחילת השיחה נשאל האם צריך להכין את המקלטים למלחמה הקרבה עם חיזבאללה, הח"כ אדלשטיין השיב: "קודם כל תמיד טוב שמהקלטים יהיו מוכנים. זה לא אומר שמחר נפתחת במערכה- אני נחרד כשאני שומע את שמועות האלה והציוצים", הוסיף, "אם וכאשר תפתח המלחמה בצפון, היא לא תהיה פשוטה ולא טיול בפארק. שום דבר לא יימחק. חיפה הייתה ישנה ותמשיך להיות".

איתות דרמטי מלבנון: חיזבאללה הרחיב את קו הירי לאזור בו קיימים מתקנים אסטרטגיים  
בן גביר צדק? הטעות הגדולה של ישראל שעלולה למחוק את ההישגים בעזה  

יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

לדבריו, "נכון שחיזבאללה הוא ארגון עצים, נכון, שיש לו ארסנל לא קטן של נשק, אבל עדיין מדינת ישראל היא מדינת ישראל וצה"ל הוא צה"ל. ובשונה מהקונספציה, שהזיקה לנו נורא, כרגע עדיין לא ראיתי מישהו שמפסר לי שחיזבאללה מורתע".

נס הזכיר שלחיזבאללה יש יכולת לשגר 4000-5000 רקטות לצפון, ואנחנובינתיים מתעמתים עם ארה"ב. אדלשטיין השיב: "קודם כל האמריקאים חשובים, לא מציע לזלזל בסיוע שלהם. ראינו שגם איראן, מעצמה אזורית, כשהם רצו להוכיח לנו כמה אנחנו חדירים - בסופו של דבר הם עם אפס הצלחה".

עוד אמר: "מציע לקחת את האיומים של חיזבאללה בפרופורציה, יחד עם זאת, אני לא נוהג לשקר לציבור, זה לא יהיה פשוט, לא טיול, לא תוך כמה שעות נחסל אותם. אבל אנחנו יותר חזקים, יותר צודקים יש לנו רוח קרב, לכן אין לחיזבאללה שום סיכוי מולנו".

נס הקשה וטען שחיזבאללה מתיש אותנו כבר למעלה משמונה חודשים בצפון. אדלשטיין בתגובה: "המטרה מאוד ברורה - עלינו להשיב את תושבי הצפון לא רק עם תחושת ביטחון, אלא עם ביטחון אמיתי, הן מפני טילים והן מפני פוטנציאל של חדירה. כדי לעשות זאת נצטרך לפעול. צה"ל יידע לעשות את העבודה בזמן ובמקום שהוא ייבחר".

תיעוד מתקיפות יעדי חיזבאללה בלבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

על עבודת ועדת חוץ וביטחון אמר ח"כ: "בחלק מן הפורומים אצלנו אמרו אנשים מאוד בכירים של צה"ל וגופי ביטחון אחרים 'סביב השולחן הזה עדיין אפשר לדבר' - מאוד גאה בכך".

נס טען שבציבור יש תחושה של אי וודאות מוחלט. אדלשטיין השיב על כך: "אנחנו במצב מורכב ואין תשובות פשוטות. אחרי השבעה באוקטובר קשה להאשים את הציבור בתחושה שאין ביטחון, אבל אנחנו לא שם. לא בצפון ולא בדרום, עדיין יש לנו אוייבים אבל פגענו בלא מעט מהם, כולל אתמול". 

כשנשאל לגבי חוק גיוס לחרדים אמר אדלשטיין: "לא אתן לשום ישראבלוף לצאת מהוועדה. החוק צריך להיות פרקטי. כזה שאפשר יהיה ליישם אותו במיידי, כי לצה"ל יש צרכים מיידים עכשיו".

בסיום השיחה התייחס לאפשרות שירוץ לראשות ממשלה ואמר: "כרגע בכנות לא עוסק בפוליטיקה, בגיוס, יגיעו דברים פוליטיים אדע להתמודד איתם בזמנם ובעינם. לא לנגד עיניי כרגע".