24 שעות לאחר חיסולו של פעיל חמאס אימן ע׳טמה בבקעת לבנון והדריכות הגבוהה בצפון נמשכת. אולם לפי שעה, חיזבאללה פועל אחרת מבעבר. עד כה, חיסול בכירים בחיזבאללה, או באירגונים מקבילים כמו החמאס והג׳מעה האיסלאמית, וכן תקיפות באזור הבקעה, הנחשבת לאזור אסטרטגי של חיזבאללה, לוו בתגובות עצימות, "מהבטן", כמו ירי כבד לעבר מירון, צפת או לקווי העימות בגליל. 

אלא שמאז אתמול (שבת) בצהריים נמנע חיזבאללה מירי תגובה. הוא שיגר אומנם כמה כטב"מים לעומק הצפון: בים מול חופי קרית ים, לגליל התחתון, מעל מפעל לשם של רפא״ל, וגם לעבר מושב בית הלל, ובמקביל ירה כמה טילי נ"ט לעבר מטולה. אבל לא מעבר לכך.

נתניהו ממשיך להאשים: "חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב לישראל"   
ח"כ יולי אדלשטיין: "לחיזבאללה אין שום סיכוי מולנו"

חיסול אימן ע'טמה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

השאלה שמעסיקה עכשיו את מערכי ההתראה של פיקוד צפון היא מה עובר בראשם של נסראללה ושל הבכירים בשדרת הפיקוד שלו. האם הם מכינים פעולה נקודתית כואבת בתוך מרחב העימות? האם הם מתכוונים לפעול נקודתית מחוץ לטווח העימות ולאתגר את ישראל? או שהם נמנעים כרגע מפעולה מסיבית מחשש שהתגובה תובל להסלמה במצב, הנפיץ גם כך.

ביממה האחרונה נשמעו מתוך הפרלמנט הלבנוני, ובדעת הקהל בבירות ובחלקים אחרים בלבנון שהם אינם שיעים, ביקורת על התנהלות חיזבאללה בלחימה מול ישראל. הקריאות של מדינות לאזרחיהם לצאת מהמדינה, והודעתן של קנדה ומדינות אחרות בדבר הערכות להוצאת אזרחיהן מהמדינה בשל ההסלמה הובילה, כך נראה, ללחץ בתוך לבנון.

נאומו של נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
נאומו של נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

במצב הדברים נכון לעכשיו נסראללה לא קיבל אישור מאיראן להסלים את המצב ולהגיע לעימות נרחב מול ישראל. נסראללה עצמו כנראה לא מעוניין בכניסה לעימות שכזה כעת, וזאת נוכח העובדה שפריסת כוחותיו לא תואמת עימות עצים בשלב זה. בינתיים הדריכות בשני צידי הגבול במצב שיא וכל צד עוקב אחר הפעילות (ואי הפעילות) של האחר.