מפקד גיס דרומי ומפקד המכללות הצבאיות לשעבר, האלוף (מיל') יצחק בריק, כתב בטור האחרון שלו ל"מעריב" כי "היוזמה שמגלגלים במערכת הביטחון לצאת להתקפה על חיזבאללה היא התאבדות קיבוצית". היום (ראשון), בשיחה עם ליאת רון ברדיו צפון, הוא הרחיב בקולו על מה התכוון.

איתות דרמטי מלבנון: חיזבאללה הרחיב את קו הירי לאזור בו קיימים מתקנים אסטרטגיים

לגבי משימת "ההתאבדות" מול חיזבאללה, בריק אמר: "אם נשים לב למה שחיזבאללה עושה לגליל בחודשים האחרונים - אנחנו מוצאים יישובים מתפוררים, ריקים מאדם, על עשרות אלפי דונמים שרופים. מחזות שאפשר לראות בעזה רואים היום בצפון. ואנחנו עם כל מה שיש לנו מטוסים, כיפת ברזל - לא מצליחים לעצור את הכטב"מים, רקטות והטילים במשך חודשים, מהסיבה שלא הכנו את עצמנו לעשרות טילים מדי יום ולא לאלפים שיהיו לנו במלחמה הבאה".

האלוף במיל' שיתף כי אוקראינה הזמינה את הצבא הישראלי ללמוד מהם איך להתמודד עם הכטב"מים - בצה"ל לא התעניינו ואמר: "אנחנו תמיד מחכים לאסון. במלחמה הגדולה לא ייפלו עשרות מדי יום, אלא אלפים, לא רק מלבנון אלא גם מאיראן, שנתנו לה את הרישיון להיות נגדנו באופן ישיר בעקבות ההתקפה שלנו בקונסוליה האיראנית בסוריה - הרווחנו את זה ביושר".

הוא הוסיף: "הבאנו אותם מולנו, כאשר אין לנו צבא לזירה אחת, איך נתמודד עם שש? איך נתמודד עם אלפי טילים? הצבא חייב פסק זמן בלחימה בשביל להתארגן - מה שלא עשינו 20 שנה. צריך להכין את הצבא למלחמה הזאת".

לגבי תושבי הצפון שפוחדים לחזור לביתם, אמר בריק: "מאוד צודקים. ברגע שלא הכנת את עצמך למלחמה שיכולה להתפתח מהתקפה על לבנון כהתקפה אזורית - אתה לא יכול לקפוץ מעל הפופיק ולהגיד היות ויש לנו בעיה בצפון נעשה את זה בכל מקרה, משום שאז תתרסק בכל המדינה".

לדבריו: "עכשיו צריך פסק זמן במלחמה בעזה, שאבדה תכליתה, אנחנו הולכים להיהרג והם מתגברים מתחת לאדמה ומשתקמים. הם החזירו את כל הלוחמים - ואנחנו למעלה משמידים את הערים, העולם רואה השמדה - וזה עושה את העבודה נגדנו ולא בעדנו, כאשר למטה במנהרות הם שולטים במצב לחלוטין. צריך להפסיק שם את הלחימה לשנה-שנתיים, להחזיר את החטופים. מאמין שאם נפסיק שם, אז גם חיזבאללה יפסיק ואז נתכונן עם עוד ארבע אוגדות".

על המספר שלו לתושבי הצפון, אמר האלוף במיל': "הייתי יכול להגיד שימתינו בסבלנות עד שצה"ל יהיה מספיק חזק ונוכל לתת את המכה הנדרשת. היום, לא רק שזה לא ייתן מכה אלא, זה ייתן קריסה. הם צריכים להבין שאם אנחנו נצא היום לתוך לחימה בלבנון - נביא את המלחמה האזורית, כך שבכל מצב הם לא יוכלו לחזור לבתיהם".

לסיום, אמר בריק: "אלו שמנהלים היום את המלחמה איבדו את הבלמים. הם נכנסים ברמזורים אדומים ונכנסים לתאונות קטלניות - במקום להתחיל לבנות את הצבא. הם משקיעים עכשיו 18 מיליארד דולר במטוסים שיגיעו תוך חמש שנים ולא יהיו רלוונטיים".