איתמר סמדג'ה, דודו של עומר ז"ל, סיפר לינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm את סיפורו של אחיינו שלחם בגבורה מתחילת המלחמה ונהרג בשבוע שעבר.

רס"ל עומר סמדג'ה ז"ל נהרג מפצמ"ר בעזה לצד סעדיה דרעי ז"ל ביום ההולדת של אביו, הג'ודוקא הישראלי לשעבר, אורן סמדג'ה. לפני שנפל, הספיק לשלוח לאביו הודעת "מזל טוב" לרגל יום הולדתו וזו הייתה ההודעה האחרונה ביניהם. עומר התגורר בנתניה ועבר עם המשפחה ליישוב הסמוך גנות הדר, ובצעירותו התנדב במד"א. 

"אמן יחזרו כולם הביתה": הפוסט המצמרר של אורן סמדג'ה יממה לפני נפילת בנו
אמו של סעדיה דרעי שנפל בעזה: "בני לא נפל על מזבח של הסדרה דיפלומטית"

איתמר, הדוד השכול ואחיו של אורן, סיפר: "לא פשוט. זה לא דבר הגיוני שהורים צריכים לקבור את הילד שלהם. זה לא דבר פשוט בכלל. לצערי המשפחה שלנו נכנסה למשפחת השכול של מדינת ישראל. זה מצער מאוד".

הוא סיפר עליו בגאווה: "עומר היה ילד מיוחד שבחיים הקצרים שלו עבר כל כך הרבה. הוא היה היפר-אקטיבי והיה אמור ללכת אחרי אבא שלו בג'ודו אבל כשהגיע לרגע האמת הוא החליט שהוא רוצה ללכת לגולני. הוא עשה כל מה שצריך כדי להתקבל. מאז הוא תמיד אמר שהחיים שלו ישתנו לטובה. הוא אהב להיות בצבא. הוא בחר להיות חייל, פשוט בחר בזה". הוא הוסיף על דמותו המיוחדת: "הוא תרם להציל חיים בצבא ובמד"א".

"הילד הזה הקדיש את עצמו למען המדינה, הוא אוהב את המדינה, אתה שומע ילד כזה מדבר, זה מרגש אותך, אבל היום אתה מבין את המשמעות מאחורי זה", הוסיף.

בנוגע לאחיו, הג'ודוקא אורן סמדג'ה, איתמר אמר בצער: "אורן שבור לגמרי. עוד שלושה שבועות הוא צריך ללכת לאולימפיאדה. אורן מאמן נבחרת ישראל בג'ודו ועוד שלושה שבועות הוא צריך להיות שם". הוא הוסיף כי אחיו הוא איש חזק.

אורן סמדג'ה בהלוויית בנו (צילום: ראובן קסטרו)
אורן סמדג'ה בהלוויית בנו (צילום: ראובן קסטרו)

"אני אדבר באופן אישי ובשמי: אני מקווה שנהיה ראויים להקרבה שלו", אמר. הוא הוסיף כי לעומר יש שני אחים - אחד בצבא במשטרה צבאית, ואחות שצריכה להתגייס. "האח בצבא אמר מעל הקבר שעומר נתן לו תפקיד שאינו כל כך רוצה - להפוך להיות האח הבכור בבית", נזכר בעצב.

בהלוויתו של בנו, אורן סמדג׳ה הקריא קדיש ואמר: "המסר שלי לחיילים - אל תעצרו עד שננצח. עם ישראל חי", ואמו ליאת נפרדה בדמעות: ״עומר, אנחנו לא מאמינים שעומדים מעל הקבר שלך. בן גיבור, בן יקר ואהוב. בן בכור שלנו. לא ידענו כמה השם שבחרנו לקרוא לך, שמשמעותו אלומת שיבולים, יהיה כל כך מתאים לך. ילד טבע, עם לב זהב. כל כך יפה. מבית ספר שפירים ממשיכים רק לחיל הים, אבל לא הסכמת. הלכת למכינה והסברת לקב״ן: אם לא גולני - אתה לא מתגייס. הצלחת להגיע לגדוד 51 והיינו כל כך גאים".

הלווייתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)
הלווייתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)

"ב-7 באוקטובר מיד נקראת לצו 8. לא היססת לשנייה. עלית לצפון, התנחמנו שלפחות לא בעזה. כשנקראת שוב למילואים חששנו מאוד. הבטן התהפכה", שיתפה, "ביום שני נסעת דרומה אחרי הבית. הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך, ביקשתי אות חיים. כל ידיעה בחדשות הקפיצה אותי. אתמול עוד הסתמסנו והצלחת לשלוח לאבא ברכת יום הולדת שמח. התנדבת במד"א, תרמת מח עצם והצלת חיים. אלומת שיבולים שנקצרה בטרם עת״.

הלווייתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)
הלווייתו של עומר סמדג'ה (צילום: ראובן קסטרו)

עוד הוסיפה, ״כל דקה נתגעגע. אני מבקשת סליחה. מצדיעים לך בן יקר ואהוב. חשוב לנו להעביר מסר: אנחנו מחבקים ומחזקים את חיילי צה״ל שנלחמים במלחמה הכי צודקת. תמשיכו בכל הכוח עד הכרעה מוחלטת. האור חייב לנצח את החושך. ולבן מוות שתדע - אמנם אנחנו בוכים וכואבים, אבל שלא תטעה, עם ישראל חי לנצח. משתתפים בצער המשפחה של החייל סעדיה דרעי שגורלו נחרץ ביחד עם גורלך. ביחד ננצח כשאנחנו מאוחדים״.

דובר צה"ל התיר לפרסום בשישי האחרון כי שני לוחמי המילואים, רס״ל עומר סמדג׳ה ורס״ל סעדיה יעקב דרעי, נפלו במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי פצמ״רים, ושלושה לוחמי מילואים מחטיבת אלכסנדרוני נפצעו באורח קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי. מאז תחילת התמרון ברצועה, נפלו 313 חללים ברצועה.