מאז החיסול של אימן ע'טמה בבקעת הלבנון, הדריכות הגבוהה בצפון נמשכת. מקור ישראלי אמר לערוץ החדשות הבריטי "סקיי ניוז" בערבית כי "אנחנו יודעים שלחיזבאללה יש יכולות צבאיות משמעותיות וחלק גדול מהן לא נחשף, אבל יש לנו גם את היכולות שלנו".

לדבריו, "החזית הצפונית נחשבת לחזית משנית ועזה היא החזית המרכזית. כוח רדואן נסוג מקו הגבול וחיזבאללה לא יכול עוד לבצע מתקפת פתע כפי שקרה ב-7 באוקטובר. נמשיך להתיש את חיזבאללה עד שהחזית הצפונית תהפוך לחזית ראשית, והמלחמה תרגום לה לשלם מחיר פנימי כבד שיגרום לה לחשוב מאה פעמים לפני שתתעמת איתנו שוב".

לשכת התעסוקה של נסראללה: חיזבאללה לא צפוי להילחם לבדו מול ישראל
הסלמה בצפון: "הצבא עייף, אי אפשר להיגרר למלחמת התשה נגד חיזבאללה"

הוא הדגיש כי "מלחמה עם חיזבאללה פירושה עימות רחב ואנחנו נערכים לתרחיש הזה. זו תהיה מלחמה לצמצום ההשפעה האיראנית באזור. הכוחות שלנו על הגבול עם לבנון הם פי ארבעה יותר ממה שהיו לפני ה-7 באוקטובר. הישראלים מעריכים שהמלחמה תכלול את כל החזיתות, אנחנו נערכים לכך וההערכות שלנו הן שחיזבאללה ומיליציות איראניות יתקפו אותנו גם מסוריה".

כמו כן, המקור הישראלי אמר לערוץ החדשות הבריטי כי מלחמה עם חיזבאללה פירושה מלחמה עם לבנון ולכן "לבנון כמדינה תשלם על כך מחיר אם ניכנס לדרום המדינה. לא נצא לפני שנגיע להסכם אם ממשלת לבנון תרצה כדי להיות ריבון על כל אדמותיה, היא חייבת לפעול לשינוי המציאות בדרום".

תרגיל חיזבאללה בדרום לבנון (צילום: רויטרס)
תרגיל חיזבאללה בדרום לבנון (צילום: רויטרס)

"אנחנו יודעים שמלחמה עם חיזבאללה תסתיים בהסכם, ושאפשר להגיע להסכם בלי מלחמה, אבל האפשרות האחרונה הולכת ופוחת עם הזמן. כל הסכם חייב להבטיח שהחיזבאללה יורחק מהגבולות. לא משנה איזה הסכם יושג בלבנון, הדבר החשוב ביותר הוא יישום ההסכם".

מוקדם יותר היום (שני) אמר יושב ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, כי "חיזבאללה חזק יותר מחמאס בכל הנוגע ליכולת הכוללת, מספר רקטות וכדומה. רק אומר שאיראן נוטה לספק תמיכה גדולה יותר". בראון ציין כי ארצות הברית מוגבלת יותר ביכולתה להגן על ישראל מפני התקפות של חיזבאללה.

"בהתבסס על המקום שבו נמצאים הכוחות שלנו והטווח הקצר בין לבנון לישראל, קשה לנו יותר להיות מסוגלים לתמוך בהם כמו שעשינו באפריל", אמר בהתייחסות למתקפה האיראנית על ישראל.