262 ימים למלחמת ״חרבות ברזל״, גורם בפיקוד הדרום חושף את מצבו הצבאי של החמאס. חוסר יכולת של ייצור נשק, חוסר פיקוד ושליטה והאוכלוסיה העזתית מנסה למנוע מהם לבצע ירי לעבר ישראל. 

״מאז השביעי באוקטובר ביצענו 30 אלף תקיפות של מטוסי קרב על מטרות בעזה. זאת בנוסף לאלפי תקיפות שבוצעו על ידי מסוקי קרב וכטממים של חיל האוויר. הצלחנו להשיג תוצאות פגיעה באתרי היצור", אומר גורם בפיקוד.  

"גרמנו לפגיעה משמעותית ביכולות היצור והחימוש של החמאס ברמת הגדודים וברמת החטיבות. בפעמים האחידות שהם מבצעים ירי אנחנו סוגרים מעגל קצר ופוגעים בהם".

חמאס זה משחק ילדים: ארסנל הנשק המפלצתי של חיזבאללה נחשף
חיזבאללה פוגע בבטן הרכה של צה״ל: הנשק החדש שאין לו כרגע פתרון

עוד אמר: "אנחנו גם פועלים לצוד את המשגרים שנשארו ואת החוליות לפני שהם מבצעים את הירי. במקביל אנחנו מזהים כי גם האוכלוסייה עצמה החלה למנוע את נסיונות הירי. מדובר במרד מקומי מצד האוכלוסייה שמתנגדת לחמאס שלא יבצעו ירי. האינטרס שלנו שזה ילך ויגדל", אומר הגורם.

חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

בפיקוד הדרום מנהלים את התקיפות בעזה מתוך מרכז אש הפועל בכל שעות היממה. מרכז האש פועל בשני תצורות הראשון הכנת בנק מטרות כדי למוטט את יכולות הצבאית והשלטוניות של החמאס.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התצורה השניה היא יכולת התגובה של צה״ל לכל תרחיש שמתפתח במהלך התימרון והגנה על ישובי עוטף עזה. בפיקוד הדרום ממשיכים גם כעת על בסיס יום יומי לאתר מטרות הן אנושיות והן נכסים צבאיים, ויכולות שלטוניות של החמאס במטרה לפגוע בהם.