אמש (שני), שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם  עמוס הוכשטיין - שליח ארה"ב למו"מ בין ישראל ולבנון והתייחס למעבר לשלב ג' ברצועת עזה, זאת על רקע המתרחש בזירה הצפונית. שליחת "חדשות 12" בארצות הברית, יונה לייבזון, שוחחה הבוקר עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103 FM ונתנה פרטים נוספים בנושא.

ממשל ביידן באזהרה חריגה לחיזבאללה: "לא נוכל לעצור מלחמה כוללת"

לגבי סוגיית החימושים, אמרה לייבזון: "חלק מהדיון על סוגיית החימושים יהיה היום עם שר ההגנה אוסטין. במערכת הביטחון רואים האטה בקצב משלוחי הנשק מכל מיני גורמים. האמריקאים חוזרים לקצב בירוקרטי וגם משאירים נושאים מתחת לרדאר. האם נראה הצהרה של האמריקאים כדי שיגידו שהם עושים הכל כדי להגביר את זה? אנחנו רואים איזשהו כיוון חיובי. נהיה יותר חכמים אחרי הפגישה שתהיה היום בין גלנט לאוסטין".

על גזרת לבנון, סיפרה הכתבת: "הנושא של לבנון עולה גם הוא בפגישות עם בלינקן ועם אוסטין. האמריקאים לא רוצים לראות הסלמה מול חיזבאללה ולא שזה יגרום למערכה רחבה יותר. מאוד ברור מה האמריקאים לא רוצים: הם רוצים כמה שפחות רעש וכמה שפחות בעיות במזרח התיכון. אם יבינו בחיזבאללה שאנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נגביר את המאבק - אולי זה יאפשר להם לרדת מהסולם ולהגיע למצב של רגיעה. מנסים דרך העברת המסר הזה, בין היתר לעמוס הוכשטיין להעביר את ללבנון, ולנסות להימנע מהסלמה באזור".

היא הוסיפה: "היכולת של האמריקנים לעזור כפי שהיה ב-14 באפריל היא שונה, כשמדברים על טילים מסוג אחר והאופי של הלחימה בלבנון. הם אומרים שהם ימשיכו לתמוך בנו וזה נאמר גם בהודעה רשמית של משרד החוץ. הלחימה בשלב עצים תיראה אחרת. לא היה זעזוע מהצד הישראלי מדבריו של הרמטכ"ל האמריקאי. האמריקאים לא רוצים לראות הסלמה והם מנסים להרגיע את הרוחות, הם שואפים לכך בכל הזירות".

"בארה"ב מבינים היטב את השיקולים הפוליטיים של ישראל ולמה הדברים נאמרים. בסוף, אנחנו צריכים לזכור שגם להם יש בחירות בקרוב ויש דברים שאפשר להכיל ולהתמודד. יש גם את שאר הדברים, שבהם אנחנו רואים את האמריקאים מתעצבנים ומביעים את הזעם והתסכול שלהם, כפי שהיה לאחר הסרטון של ראש הממשלה".