תקרית המחבל על הג׳יפ בג׳נין: מקורבי חיילי המילואימניקים זועמים על התגובה של צה״ל אשר מיהר לגנות את החיילים בטרם בוצע תחקיר של האירוע. המקורבים אומרים כי המחבל לא היה קשור או אזוק. כזכור, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים הבוקר בואדי בורקין בסוף השבוע, מחבלים ירו לעבר כוחות צה״ל, שהגיבו בירי. במהלך חילופי האש, נפגע אחד מהחשודים בירי ונעצר. החשוד נלקח על ידי הכוחות כשהוא קשור על גבי הרכב.

מיד אחרי פסיקת בג"ץ: גורם בכיר במפלגות החרדיות בהודעה מפתיעה
שרה נתניהו למשפחות החטופים: "ראשי הצבא מעוניינים לבצע הפיכה נגד בעלי" | דיווח

״החיילים נשלחו לבצע פעילות של מעצר חשודים בפעילות טרור", נמסר. "מדובר בחיילי מילואים שעזבו את המשפחות את מקומות העבודה והתעצבו בחזית הלחימה. הם ביצעו את המשימה. עצרו את המבוקשים. בסוף הפעולה הם נתקלו בארבעה מחבלים, התפתח קרב והם פגעו בשלושה מחבלים. הרביעי נפצע והסגיר עצמו. בשלב הזה הלוחמים היו בג'יפים הממוגנים. הם הבינו שאם יפתחו את הדלתות, הם עשויים להיפגע מירי צליפה".

"הם אמרו למחבל הפצוע שיעלה למכסה המנוע כדי שיעבירו אותו מרחק של עשרות עד מאות מטרים למקום בו יוכלו לטפל בו בצורה בטוחה", המשיכו. "הם נסעו איתו כמה מאות מטרים בודדים, הם לא נסעו איתו על כביש 6״, אומר אחד ממקורביו של אחד הלוחמים.

מקורבי החיילים טוענים כי בצה״ל מיהרו להגיב ולשפוט כי התנהגותם לא עמדה ברוח צה״ל וממה שמצופה מהם. אבל אף אחד לא שאל ותחקר את האירוע. מה היו השיקולים המבצעים. והכי חשוב לטענת המקורבים - "המחבל לא נקשר או נאזק כשהוסע בג׳יפ".