הח"כית לשעבר ממלפגת העבודה, ד"ר עינת וילף, שוחחה היום (שלישי) עם אראל סג"ל ברדיו 103fm ודיברה על ההתפכחות שלה מיישימות פתרון שתי המדינות, ועל האפשרות "להכחיד רעיונות". זאת כמובן בתגובה לסערה סביב אמירותיהם של ראש המל"ל, צחי הנגבי, ודובר צה"ל, דניאל הגרי, שטענו כי חמאס הוא רעיון ולכן לא ניתן להעלים או להכחיד אותו מלבבות האנשים. 

בפתח דבריה אמרה ד"ר וילף: "בהיסטוריה האנושית אנחנו יודעים שאפשר להביס, להכחיד רעיונות. הרבה מאוד רעיונות, ובמיוחד גרועים והרסניים, הובסו במשך ההיסטוריה האנושית, ומלחמות הן גם אמצעי להביס רעיונות. הרס גורם לאנשים לתהות אם הרעיון שהביא אותם למצב הקשה הזה אולי לא היה כזה רעיון גדול".

הנגבי מיישר קו עם הגרי: "אי אפשר להעלים את חמאס כרעיון"   
החלטת בג"ץ בנושא הגיוס: החרדים יכולים לבוא בטענות על פסק הדין רק לעצמם 

עינת וילף  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עינת וילף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"להביס רעיון זה להדחיק אותו לשולי החברה. שייתפס כהזוי, כשולי. כל הרעיונות תמיד קיימים כי יש ספרים ויש מסורות. אם יש אומות שלמות, אנשים שמוכנים להקריב את עצמם ומשקיעים משאבים בהתאם לרעיון, הוא לא הובס", הוסיפה.

עוד אמרה: "אין פלסטינים, מלבד שלושה שאני מכירה, שרוצים שתי מדינות, אם אחת מהן היא מדינה יהודית. בצד השני אין פלסטינים שמוכנים לסיים את מלחמתם בת מאה השנים בציונות".

עזתים במחאה נגד חמאס, דרשו שהמלחמה תיפסק (צילום :רשתות ערביות)

וילף התייחסה למחנה השמאל, ממנו הגיעה: "באתי מתוך המחנה שאמר שהדבר היחיד שעומד בינינו לבין השלום זה הכיבוש, התנחלויות ומחנה הימין. המחנה שלי זכה לבדוק את זה אמפירית. ברק הציע מדינה בלי כיבוש, בלי התנחלויות ובירה במזרח ירושלים, אולמרט השווה והוסיף, ושניהם קיבלו מנהיגים פלסטינים שלא קיבלו את ההצעה ויצאו למאבק אלים וטבח. אם כך, מה שחשבנו שהפלסטינים רוצים - הוא לא מה שהם באמת רוצים. מתברר שהם אמרו לנו תמיד מה שהם רוצים: מן הנהר ועד הים. אנחנו רק חשבנו שזאת עמדה כל כך מופרכת שלא האמנו שזה אמיתי, שזאת רק עמדה לפתיחת משא ומתן".

בסיכום דבריה אמרה: "כל מי שאומר לי שאני מגזימה, אני שולחת אותו לעשות שיעורי בית. תביא לי פלסטיני שבקולו ובפומבי אומר בצורה ברורה: אנחנו מכירים בזכותו של העם היהודי למדינה".