בצה״ל לומדים את פסיקת בג״ץ. עם זאת, כבר כמה חודשים שבצה״ל נערכים לגייס על פי תוכנית וועדת שקדי אלפי חיילים מהעדה החרדית. בצה״ל הודיעו לבג״ץ כי ההערכה הראשונה של צה״ל היא לקלוט 3,000 מתגייסים חרדים. בצה״ל אומרים כי הם נערכים לפתוח את כלל מסגרות השירות בצה״ל למתגייסים חרדים תוך ביצוע התאמות כך שהשירות של החרדים לא יפגע באורח החיים החרדי שלהם.

בצה״ל אף נערכים לפתוח בסיס טירונים ייעודי לאוכלוסייה החרדית תוך ביצוע התאמות שרות לחיילים במהלך ההכשרה בבסיס הטירונים. בצה״ל מתכוונים להקים מספר גדודי בט״ש בדומה לגדוד ״נצח יהודה״, שיפעלו בקווי הבטד של צה״ל בשלושת הפיקודים צפון, דרום ומרכז והם יפחיתו באופן משמעותי את העומס על מסגרות המילואים בצה״ל. הרמטכ״ל הרצי הלוי אף התייחס למהלך זה וציין כי כל גדוד כזה יחסוך אלפי ימי מילואים בשנה לצה״ל.

9-0: שופטי בג"ץ פסקו פה אחד בעד גיוס חרדים לצה"ל | פסק הדין המלא
לאחר מתקפת הטילים של איראן - חיזבאללה למד פרט דרמטי על ישראל

בצה״ל מעריכים כי ככל שמחזורי הגיוס בעדה החרדית יצאו לפועל, כך היקף הגיוס יגדל בכל שנה כתוצאה מהחשיפה של המהלך בפני הציבור החרדי. ועדת שקדי קבעה שורה של מהלכים שעל צה״ל לבצע, הן בהליך הקדם צבאי מול האוכלוסייה החרדית והן במהלך המיון והגיוס ועד לתהליך ההתאמות של מסגרות צבאיות במהלך השירות של החיילים החרדים בצה״ל.

פעילות צה"ל בעזה (צילום :דובר צהל)

ועדת שקדי קבעה כי על צה״ל לפתוח את מרבית המסגרות הצבאיות בפני החיילים החרדים ולהימנע מהתקבעות במסגרות חרדיים יייעודיות סגורות בתוך צה״ל.