לאחר שנפצע קשה בעזה ולא זוהה, ד"ר יואב ביחובסקי, רופא במחלקה בטיפול נמרץ בסורוקה, הגיע למחלקה כמטופל. פרופ' עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בסורוקה, סיפר היום (שלישי) בריאיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על מהלך האירועים.

חשוב לו להבהיר: "הוא הדוגמא יוצאת הדופן לרופא טיפול נמרץ שהתנדב לשירות קרבי ביחידת חוד ולמעשה היה בלב עזה, בלב הלחימה בתור רופא. הצבא משתדל ומצליח יפה מאוד להביא אנשי רפואה בכירים אל לב הלחימה כדי לקצר בצורה מקסימלית את זמן התגובה הרפואית".

התקשורת לא מראה לנו את מימדי ההרס בעזה, וזה מדאיג | שי להב

הוא מספר מעט על הפציעה הקשה: "בעצם, כשיואב הגיע אלינו למחלקה לטיפול נמרץ הוא היה לאחר תהליך הזיהוי. אני לא אכנס לתיאורים גרפיים מדויקים, אבל אנו בוודאי לא רגילים לראות קולגה שלנו כשהוא מאוזן ומונשם כשמשתלשלים ממנו צינורות, ואכן מדובר בפגיעת ראש שקשה מאוד לזהות, כך שהנקודה הזו לא מפתיעה מאוד".

"סיפור הזיהוי מתחיל כשהוא נוחת במסוק ונכנס לידר הטראומה של בית החולים ושם מטפלים בו קולגות שלו שהתמחו ועבדו איתו. אחר כך, הוא מועלה לחדר ניתוח - שם מנתחים אותו צוותים שעובדים לצידו יום יום. אף אחד מהשרשרת האנושית הזו לא זיהה אותו, בוודאי לא ברגעים הראשונים", הסביר.

מחלקת השיקום ב''סורוקה'' (צילום: יוסי אלוני)
מחלקת השיקום ב''סורוקה'' (צילום: יוסי אלוני)

על רגעי ההתעוררות של יואב, הוא מספר: "כשיואב פקח את עיניו לראשונה אני מקווה שאם יש משהו שהשרה עליו רוגע זה לראות את הצוות שהוא עובד איתו ביום יום מקיף אותו ומטפל בו". הוא המשיך: "האינטימיות שנוצרת בתוך צוותים רפואיים היא אדירה. אנחנו נמצאים הרבה מאוד שעות יחד במתחמים קטנים וצרים ומבצעים יחד פרוצדורת שאנו עומדים יחד כתף אל כתף".

על הליך השיקום והחזרה לעבודה של יואב, אמר: "השיקום יהיה ארוך מאוד. אנחנו מדברים על שבועות, מדובר על פגיעה קשה ומשמעותית, הכנו את בני משפחתו ואת עצמנו שהתהליך הזה היה ממושך. לנו אין שום ספק שהוא יעבור את זה, ואם יש מישהו שיש לו ספק - ד"ר יואב ביחובסקי היקר טורח להזכיר לכולנו שהוא נחוש בדעתו לחזור, והמהלך המהיר והנחרץ שהוא מציג לא משאיר הרבה תהיות".

עזר בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה, רדיו 103fm