יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, התבטא היום (שלישי) בכנס הרצליה בנושא הלחימה מול חיזבאללה בחזית הצפונית והתייחס לאפשרות של פגיעה בתשתיות בישראל כחלק מהסלמה עתידית.

גנץ פתח ואמר: "אני אומר זאת בצורה האחראית ביותר – מדברים על הפסקת חשמל בישראל? יש לנו את היכולת להחשיך את לבנון, לפרק את התשתיות שלה, ולגרוע חלק גדול מהיכולות הצבאיות של חיזבאללה, בתוך ימים. אם נגיע לשם – גם המחיר כאן בישראל יהיה כבד".

רופא נפצע קשה ברצועה ופונה לבי"ח שבו עובד: "לא זיהינו אותו ברגעים הראשונים"
גלנט מיישר קו עם נתניהו? "הגיע הזמן שוושינגטון תמלא את התחייבויותיה"

"עלינו להיערך לתרחיש של פגיעה בתשתיות, גם לאירועים רבי נפגעים", התריע חבר הכנסת, "זהו מחיר המלחמה, שרצוי למנוע, אבל אם נידרש אליה - אסור להירתע ממנה".

חילופי אש בגבול הצפון (צילום:  Ayal Margolin/Flash90)
חילופי אש בגבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

"האמינו לי - אף אזרח ישראלי, לא רוצה להיות בביירות במקום בירושלים, אם תפרוץ מלחמה כזו. לא נאפשר לחיזבאללה להישאר בטווח איום משמעותי וישיר על יישובינו. עם כל המחירים, חזרה של תושבי קריית שמונה ומטולה לבתיהם עד ה-1 לספטמבר – היא הניצחון האמיתי", סיכם גנץ.

נזכיר כי מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, שאול גולדשטיין, סיפק לפני כשבוע תחזית פסימית בנוגע לאפשרות של התרחבות משמעותית של המלחמה ואמר: "אחרי 72 שעות בלי חשמל, אי אפשר לגור פה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו, אנחנו במצב לא טוב, אנחנו לא מתכוננים למלחמה אמיתית".