ראש שירות הביון הקפריסאי, טאסוס ציוניס, קיים סדרת פגישות מאז חודש אוקטובר האחרון עם שגרירי מדינות ערב הקרובות לישראל, זאת במטרה להבהיר את ההשלכות של נוכחות בסיסים בריטיים וישראלים בקפריסין, כך דווח בעיתון אל אחבאר הלבנוני. 

במהלך הפגישות, הביע ציוניס חשש כי קפריסין עלולה להיות נתונה למתקפת טילים מלבנון או מעיראק, זאת בשל תמיכת הכוחות הבריטיים בישראל. עוד אמר כי בשטחה של קפריסין שוהים למעלה מאלפיים חיילים מארצות הברית, גרמניה ומדינות נוספות שיסייעו בפינוי אזרחי מדינות אלו מלבנון במידת הצורך.

"רואים את השריפות וכואבים את אובדן המשילות": תושבי הצפון מותשים מהמתח
פרופ' גנור: "המלחמה תוכננה, מומנה וניזונה על ידי איראן"

תרגיל צה''ל בקפריסין  (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל צה''ל בקפריסין (צילום: דובר צה''ל)

עוד דווח בעיתון הלבנוני כי הבכיר הקפריסאי ציין במהלך הפגישות כי ישראלים רבים המתגוררים בקפריסין מבקשים להשיג נשק להגנה אישית לאור המתיחות הביטחונית. כמו כן, ציוניס הביע את החשש המשמעותי של קפריסין מהאפשרות של זרם פליטים שיגיעו מלבנון, אם המצב במדינה יחמיר.

כזכור, מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם לפני כשבוע לזכרם של אנשי הארגון שנהרגו בתקיפות האחרונות של ישראל. במהלך נאומו טען: "יש לנו מידע שישראל מבצעת תמרונים בקפריסין, באזורים ושדות תעופה קפריסאים, והם מאמינים שאם שדות התעופה שלהם יהיו בסיכון - הם ישתמשו במתקנים קפריסאים. לכן, ממשלת קפריסין צריכה לדעת שאם היא תשתתף במלחמה מול לבנון - נתמודד מולה כאילו היא חלק מהמלחמה".