"עמדת רוסיה בסוגיית הפצת נשק גרעיני לא השתנתה, מכיוון שאנחנו מחויבים לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני בעולם. אנו מודעים היטב לסכנה הטמונה בהפצת נשק מסוג זה בעולם", כך אמר היום (רביעי) הדיפלומט הרוסי לשעבר ויאצ'סלב מטוזוב, בריאיון לערוץ אל-חדת' הסעודי. "על כן, כל היחסים בין רוסיה לאיראן מושתתים מלכתחילה על כך שאין בידי איראן שאיפות לבנות מורשת צבאית גרעינית".

איראן הגישה את הנקמה שלה קרה: זאת הייתה הטעות הקשה של ישראל

הוא המשיך: "ההנהגה האיראנית נתנה שוב ושוב במשך תקופה ארוכה ערובות, לא לנו, אלא לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שערכה ביקורים ופיקחה על המאמצים הגרעיניים שמושקעים באיראן כיום בעזרת רוסיה וברמה הגבוהה ביותר".

הדיפלומט שיתף: "שוחחתי עם מומחים רוסים בתחום הגרעין מסנט פטרבורג שעבדו במכון בושהר. הם נדהמו מהרמה הטכנולוגית המתקדמת שבידי איראן בתחום האנרגיה הגרעינית. על כן, אני תמה מאוד על האיומים של ארה"ב כלפי איראן ועל כך שהם מאשימים אותה בבניית פצצת גרעין. העמדה הזאת של ארה"ב היא הרסנית".

הוא הוסיף: "הם הרסו וביטלו את הסכם 5+1, שהבטיח פיקוח קפדני מצד האו"ם על כל התפתחות בתוכנית הגרעין של איראן. מדוע הם הרסו את ההסכם הזה? מי אחראי? אין הגיון בתכנון מדיניות החוץ של ארה"ב באופן כללי ובפרט ביחס לאיראן, זה כולל ההתנקשויות בפוליטיקאים, ההתנקשויות באנשי צבא והריסת הקונסוליה בדמשק".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה