לאחר בוקר שקט בגזרה הצפונית, בשעות הצהריים היום (רביעי) תקף חיל האוויר תשתיות טרור בדרום לבנון, במרחבי שובא (חוות שבעא), עייתא א-שעב ואל-חיאם. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים שבעא, כפר חמאם ואל מטמורה שבדרום לבנון. שעה קלה לאחר מכן, נורו ארבעה טילי נ"ט לעבר מטולה, ואותרה פגיעה ישירה בבית מגורים. לא היו נפגעים באירוע.

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, אמר: ״מדינת ישראל וממשלת ישראל שותקת, צה״ל לא מגיב ושותק - ולתפארת מדינת ישראל כמו שאומרים״.

אשפוז תחת מטחי טילים? בית החולים בצפון נערך לגרוע מכל
"רואים את השריפות וכואבים את אובדן המשילות": תושבי הצפון מותשים מהמתח

מוקדם יותר פורסם בעיתון אל-אחבאר הלבנוני כי ראש שירות הביון הקפריסאי, טאסוס ציוניס, קיים סדרת פגישות מאז חודש אוקטובר האחרון עם שגרירי מדינות ערב הקרובות לישראל, זאת במטרה להבהיר את ההשלכות של נוכחות בסיסים בריטיים וישראלים בקפריסין.

פגיעה ישירה בבית במטולה (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
פגיעה ישירה בבית במטולה (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

במהלך הפגישות, הביע ציוניס חשש כי קפריסין עלולה להיות נתונה למתקפת טילים מלבנון או מעיראק, זאת בשל תמיכת הכוחות הבריטיים בישראל. עוד אמר כי בשטחה של קפריסין שוהים למעלה מאלפיים חיילים מארצות הברית, גרמניה ומדינות נוספות שיסייעו בפינוי אזרחי מדינות אלו מלבנון במידת הצורך.

עוד דווח בעיתון הלבנוני כי הבכיר הקפריסאי ציין במהלך הפגישות כי ישראלים רבים המתגוררים בקפריסין מבקשים להשיג נשק להגנה אישית לאור המתיחות הביטחונית. כמו כן, ציוניס הביע את החשש המשמעותי של קפריסין מהאפשרות של זרם פליטים שיגיעו מלבנון, אם המצב במדינה יחמיר