אמש (שלישי) חשף עמית סגל את הפרשנות המשפטית שניתנה לצה"ל, לפיה גם אם ייוודע מיקומם של מחבלים שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר - לא יהיה ניתן לחסל אותם, אלא אם הם חברים בארגון טרור. אל"מ (מיל') עו"ד שרון זגגי פנחס, התובעת הצבאית הראשית לשעבר, ניתחה את הנושא מנקודת מבטה.

עמית סגל נכנס בערוץ 14: "אין להם לב יהודי"

"הפרקליטות הצבאית לא יכולה להנחות במי מבצעים סיכול ממוקד. זאת הכרעה של הדרג צבאי - מבצעי או הדרג המדיני", אמרה זגגי פנחס בפתח דבריה. "הפרקליטות הצבאית יכולה רק להגיד מה מותר או מה אסור".

היא הבהירה: "סיכול ממוקד אפשרי גם כלפי מי שאינו חבר בכוחות הסדירים. זה מותר בשני תנאים: אם הוא לוקח חלק ישיר בלחימה, כמו כן צריכה להיות סימולטניות - אותו אזרח עדין משתתף בלחימה וצריך להיות מידע כזה לצורך ההחלטה המבצעית".

עוד הסבירה התובעת הצבאית הראשית לשעבר: "הדרג המדיני מצהיר כל הזמן שכל מה שהוא עושה הוא בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי. סיכול ממוקד הוא כלי מאוד מורכב ובית המשפט העליון לא אסר לבצע אותו, אבל גם לא אישר אותו לחלוטין. הוא קבע כללים מאוד מגבילים לבצע אותו. זה הרבה יותר מורכב משפטית".

"צריך להבין שזה לא משפט פלילי, בו צריך לאסוף ראיות פליליות. במקרה הזה, גם חומרים מודיעיניים שאומרים שאדם מסוים קשור לעניינים מסוימים - עשוי להספיק. כמו ששמענו על הרופא שהחזיק חטופים 0 הוא נכנס להגדרה שאפשר לבצע בו סיכול ממוקד".