דיווחים ראשוניים בסוריה על תקיפה של כלי טיס באזור דמשק, בעקבות תקיפה של כלי טיס. מקורות סורים דיווחו ברשתות הערביות על הדי פיצוצים בשמי א-סיידה זינב שמדרום לעיר הבירה, ועל כך שמערכות ההגנה האווירית הסורית הופעלו נגד טילי אוויר-קרקע שנורו משמי טבריה - לדבריהם. מדובר באזור שבו ממוקמות מיליציות איראניות. לפי דיווחים, שניים נהרגו וחייל סורי נפצע בעקבות התקיפה בדמשק.

נתניהו ממשיך להאשים: "חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב לישראל"

תיעוד התקיפה בנבטיה בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

בתוך כך, בלבנון, דווח על תקיפה באזור נבטיה שבדרום המדינה. לפחות חמישה אזרחים לבנונים נפצעו באורח בינוני עד קשה בתקיפות שהרסו בניין מגורים בשכונת אל-מאשאא שבנבטיה, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי מקור רפואי, ודווח כי תשעה נוספים נפגעו משאיפת עשן. מקורות אמרו כי מטוס קרב ישראלי לטענתם ירה שני טילי אוויר-קרקע לבניין בן שתי קומות, גרם לקריסה ופגיעה במבנים הסובבים אותו. מקור בהגנה האזרחית אישר לסוכנות הידיעות מאמצים לאיתור נעדרים נוספים.

בג'נין, דווח על פשיטה של צה"ל בעיר, על עימותים במקום וכן על מעצר של חבר מועצה של הפת"ח, ג'מאל האוול.

בארה"ב, בעת ביקורו בוושינגטון, דווח כי שר הביטחון יואב גלנט אמר במסיבת עיתונאים שישראל לא רוצה מלחמה בלבנון ומעדיפה פתרון דיפלומטי, אך שאינה יכולה לקבל את הנוכחות של חיזבאללה על הגבול עם ישראל. הוא הזהיר כי צה"ל מסוגל להחזיר את צבא לבנון "לתקופת האבן", אבל שבישראל "לא מעוניינים לעשות את זה". באשר ליום שאחרי בעזה, אמר כי הוא שוחח עם גורמים בארה"ב בנושא ושהוא עובד על כך בהצעה עם פלסטינים, שותפים אזוריים וארה"ב. עם זאת, אמר: "מדובר בתהליך ארוך ומורכב". באשר לעסקת חטופים והפסקת אש - חידש את מחויבות ישראל בנושא. כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

יואב גלנט, לויד אוסטין  (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
יואב גלנט, לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

עוד הודיע על התקדמות באשר למשלוחי הנשק לישראל מארה"ב בחשבון ה-X שלו: "מסיים את ביקורי בוושינגטון לאחר שורת פגישות עם בכירי הממשל, שבסופן הצלחנו להשיג התקדמות משמעותית ולהסיר את המכשולים מהמשך אספקת הנשק לישראל". נזכיר, כי לאחר הכניסה לרפיח, ארה"ב האטה את משלוחי הנשק לישראל.