שר הביטחון יואב גלנט השלים את הביקור שלו בוושינגטון. על השולחן שורה של סוגיות: איראן, הלחימה בעזה, היום שאחרי, אספקת החימושים וכמובן המצב בגבול לבנון. בהודעה הרשמית שהוציאה לשכתו נאמר בין היתר: ״שר הביטחון גלנט לאחר פגישתו עם היועץ הביטחון לאומי סאליבן בבית הלבן: ׳הושגו התקדמויות משמעותיות בנושא ההצטיידות והחימוש שאנו צריכים להביא לישראל״׳.

ראשי התיבות של צה"ל הן לא "צבא הנקמה לישראל" | דעה
אסד על הכוונת: הקלף הישראלי שיכול להרתיע את חיזבאללה

עוד ציינו במשרד הביטחון כי בפגישות של גלנט בבית הלבן הושגו התקדמויות משמעותיות, ״הוסרו מכשולים ונפתחו צווארי בקבוק, על מנת לקדם את כל הנושאים שעומדים על הפרק, ובכלל זה נושא ההצטיידות והחימוש שאנחנו צריכים להביא למדינת ישראל״.

במקביל לתהליכים בארצות הברית הרמטכ״ל הרצי הלוי עלה לצפון כדי לצפות בתרגיל של חטיבת הצנחנים 55. דובר צה״ל הוציא הודעה על הביקור ועל מטרת האימון של החטיבה אשר נלחמה מאז ה-7 באוקטובר בעוטף עזה וברצועת עזה. ״התרגיל החטיבתי התקיים בשיתוף פעולה רב זרועי, במהלכו תרגלו לוחמי צוות הקרב החטיבתי תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, כחלק מהגברת המוכנות לצפון״.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בגבול הצפון (צילום :דובר צה"ל)

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי צה״ל מסיים את השלב השני בלחימה בעזה ועובר לשלב השלישי. כלומר בימים הקרובים נראה יציאה של לפחות שתי אוגדות מעזה: 162 ואוגדה 98. צה״ל יעביר את הכוחות היוצאים לצפון. בצה״ל כבר השלימו את ההכנות המבצעיות לתמרון בלבנון.

ישראל כך נראה תעדיף לפעול נגד מטרות חיזבאללה. היא תימנע מ מלחמה נגד מדינת לבנון, היא תעדיף לחימה מול חיזבאללה בלבד. בעולם מבינים את התהליכים ויותר ויותר מדינות מבינות שישראל הולכת לתמרון עצים עם הרבה אש בדרום לבנון. לכן שר הביטחון נשלח לסגור את משבר החימושים, לכן צה״ל מתחיל להעביר כוחות מהדרום לגבול. הצפון. זאת הסיבה שממשלות רבות קראו לאזרחים שלהם לתכנן את עזיבת מדינת לבנון בשל המצב.

בחיזבאללה עושים מאמצים שלא לעשות טעות טקטית שתתן לישראל את כרטיס הפלישה ללבנון. אבל שלשלום היה זה בכיר בחיזבאללה שאמר כי ארגונו מוכן להסיג את החיילים שלו שמונה ק״מ לאחור. אולם בתנאי שגם צה״ל יזיז את כוחותיו שמונה ק״מ דרומית מהגבול.

הדברים הדליקו הרבה נורות אזהרה בישראל לפיהם חיזבאללה אינו מורתע, להיפך - משתעשע במשחקי אמירות שמטרתם להביך את ישראל והן נאמרות לנוכח הירידה בהרתעה הישראלית בשמונה וחצי חודשים. בעולם המערבי וכנראה גם בלבנון ובאיראן מבינים ששעון החול לפלישה הישראלית החל לפעול. ניוד האוגדות מעזה ייקח מספר ימים עד שבועות.

עכשיו השאלה מה יחליט נסראללה לעשות: לקפל את ״הזנב״ וימנע את הכניסה הישראלית ללבנון? בינתיים עד שזה יקרה, אם יקרה, בצה״ל נערכים לגבול הצפון.