סרן אלון סאקאג׳יו, בן 22, מחדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, חטיבת כפיר, נפל בפעילות מבצעית בג'נין. שישה לוחמים נפצעו מפיצוץ זירת מטענים בג׳נין. כוחות של סיירת חרוב, דובדבן ומגב בהכוונה של כוחות שב״כ פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) במחנה הפליטים ג׳נין וכן בעיר ג'נין. הכוחות פעלו במסגרת רצף לחימה נגד תשתיות חמאס בעיר ובמחנה הפליטים כפי שנעשה בשבועות האחרונים על בסיס יום יומי.

נסראללה יקפל את הזנב? בצה״ל נערכים בגבול הצפון | פרשנות
יציאה מהממשלה עדיפה עבור הסיעות החרדיות? "האשמה על נתניהו" | האזינו

במסגרת הפעילות בוצעה כניסה רגלית של כוח דובדבן כדי לבצע מעצר של מחבלי חמאס שהוגדרו על ידי השב״כ וצה״ל כמבוקשים בכירים. מיד לאחר מעצרם נכנסו כוחות רכובים אל תוך השטח כדי לבצע מעצרים נוספים.

על פי התרגולת בצעו פתיחות ציר על אותם כבישים שבהם היו אמורים כלי הרכב לנוע. הפתיחה נעשתה על ידי D9 ואחריו נסע שופל. שני הכלים גילחו את הכביש והאדמה מתחת עד לעומק של ארבעים ס״מ עד חמישים ס״מ. זאת על פי נוהל הצבאי שפותח בלחימה באיו״ש.

זירת האירוע בג'נין (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
זירת האירוע בג'נין (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כלי רכב צבאי ממוגן מסוג ״פנתר״ שהוביל את כוח התאגד של סיירת חרוב נפגע ממטען החבלה אשר הונח על פי התחקיר הראשוני בעומק של מטר וחצי מתחת לכביש. מהפיצוץ נפגע הפנתר, הלוחמים שבו נפגעו מפגיעות הדף ועשן ולא מרסיסים אולם כלי הרכב נתקע במקום בשל הפיצוץ. 

על פי התרגולת הצבאית חברו אל הכלי הפגוע מספר כלים משוריינים וכח של מחלקת הצלפים של הגדוד ירד רגלית כדי לחלץ את הנפגעים מהפנתר. אז הופעל מטען שני שגם הוא הונח בעומק של מטר וחצי באדמה. כל הלוחמים שהיו מחוץ לכלים נפגעו מהפיצוץ. מפקד הכח שהוא מפקד מחלקת הצלפים של הגדוד נהרג מהפיצוץ.

זירת האירוע בג'נין. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חילוץ הנפגעים נמשך דקות. הם טופלו בשטח ופונו במסוקים של חיל האוויר לבתי החולים רמב״ם בחיפה ובית החולים העמק בעפולה. שישה מהפצועים נפגעו באורח בינוני וקשה. בצה״ל מתחקרים את האירוע ומציינים כי הכוחות הגיעו מכמה צירים שונים. בצה״ל ילמדו את אופי הפעילות של המחבלים בפגיעה הקשה כדי למנוע כזאת בעתיד.