משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל שנפל ברצועת עזה בחודש שעבר, דורשת כי על קברו בהר הרצל ייכתב 'הי"ד'. עם זאת, עד כה, במערכת הביטחון סירבו לכך. אמש, התראיינה אמו בערוץ 14, ותקפה את המשרד בנושא.  

"אוי והבוי למדינה אם אנחנו נצטרך להוציא אותו מהר הרצל. זה יהיה הסוף של מדינת ישראל", אמרה בכאב. עוד הוסיפה כי "פה יצטרכו לשרוף רחובות. אנחנו נצטרך לקחת אותו מהר הרצל ולקחת אותו למקום קדוש ששם נצטרך לכתוב את זה, זה הסוף. מבחינתי זאת שואה, להוציא אותו מהקבר, לעשות שוב הלוויה ולעשות שוב שבעה". 

"מסתירים במכוון": ביישובים הסמוכים לירדן רועדים משחזור הטבח בעוטף
מה שלא מספרים לנו: הפיתרון לגיוס החרדים נמצא מתחת לאף שלנו

"אני במדינת יהודית בארץ ישראל, לא באירופה", הדגישה והוסיפה: "זה יגמור לי את החיים, פה יהיה הסוף שייגמר לנו משהו במשפחה". 

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון נוהג להיעתר לבקשות של המשפחות במקום בו הדבר מתאפשר ובדרך שתמעט את צערן ולא תוסיף עליו. לצד זאת, משרד הביטחון מחויב  לפעול בהתאם לחוק. היות והתוספת "הי"ד" אינה מופיעה בתוספות האפשריות בחוק בחלק של הכיתוב האחיד, הציעו גורמי המקצוע במשרד הביטחון להוסיפה בחלק של התוספת לכיתוב האישי וזאת מתוך הבנה כי תוספת זו מבטאת את כאב המשפחה על מות יקירם.

במקביל לכך, הנחה שר הביטחון להעלות סוגיה זו לדיון המועצה הציבורית להנצחת החייל המורכבת מבני המשפחות השכולות. משרד הביטחון פועל ויפעל ללוות את משפחת יודקין וליתן לה את המעטפת המיטיבית בכדי להקל, ולו במעט על הכאב הגדול ותחושת האובדן, ושמו של ישראל יודקין ז"ל יונצח מעתה ועד עולם בהיכל הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובאתר "יזכור".